۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت املت گوجه فرنگی ساده جنگلی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت املت گوجه فرنگی ساده جنگلی با طعمی بی نظیر

املت گوجه فرنگی یکی از غذاهای سنتی و رایج در آشپزی ایرانی است که با مواد اولیه و روش های متنوعی تهیه می‌گردد. این غذای ساده و خوشمزه از محبوبیت فراوانی در میان مردم ایران برخوردار است. در ادامه، با دنبال کردن آموزش گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه املت گوجه فرنگی ساده، می‌توانید این غذای لذیذ را در منزل خود آماده نمایید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوجه فرنگی۶ عدد درشت
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۱ حبه
تخم مرغ۴ عدد
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

املت گوجه فرنگی ساده جنگلی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه یک املت گوجه فرنگی خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب جوش قرار می دهیم. پس از 5 دقیقه، گوجه فرنگی ها را آبکشی کرده و پوست آن ها را به راحتی جدا می کنیم.

مرحله 2

سپس گوجه فرنگی های پوست کنده را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه، پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در یک تابه همراه با کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله 3

پس از آن، سیر را رنده کرده و به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله 4

در ادامه، گوجه فرنگی های خرد شده را به تابه اضافه کرده و با سایر مواد ترکیب می کنیم. سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها با آب خود بپزند و آب درون تابه کشیده شود.

مرحله 5

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، مقداری روغن اضافه کرده و مواد را به صورت کامل تفت می دهیم تا به روغن بیفتند. در نهایت، تخم مرغ ها را اضافه کرده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها به طور کامل بپزند. پس از پخت کامل، املت را درون ظرف دلخواه می کشیم و همراه با نان بربری سرو می کنیم.