۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پیتزا با نان باگت مخصوص با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پیتزا با نان باگت مخصوص با طعمی بی نظیر

پیتزا با نان باگت به عنوان یکی از غذاهای خوش طعم و محبوب در سطح بین المللی شناخته می‌شود. این غذای لذیذ با استفاده از رسپی‌های متنوع و متفاوتی تهیه و پخته می‌شود. کدبانو در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این نوع پیتزا را به همراه نان باگت به صورت کامل و تفصیلی ارائه خواهد داد تا مخاطبان بتوانند با دنبال کردن این راهنما، پیتزایی خوشمزه و اصیل را در منزل خود تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نان باگت۱ عدد
سینه مرغ۱۵۰ گرم
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
سس کچاپ۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۵۰ گرم
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذاخوری

پیتزا با نان باگت مخصوص با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پیتزا با نان باگت مخصوص، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به اندازه کافی آب اضافه می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت 45 دقیقه در آب جوش بماند تا کاملاً پخته شود.

مرحله 2

در همین حین، قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای یکدست خرد می کنیم. سپس در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم، قارچ را با 1 قاشق آب لیمو ترش تازه تفت می دهیم تا آب اضافی تبخیر شده و نرم شود. همچنین فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله 3

پس از پخت سینه مرغ، آن را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود. سپس سینه مرغ را ریش ریش می کنیم و نان باگت را از ابتدا و انتها برش زده و از وسط نصف می کنیم. با کمک وردنه، نان باگت را باز می کنیم تا کاملاً پهن شود.

مرحله 4

در این مرحله، فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملاً گرم شود. سپس سس کچاپ را روی نان باگت پخش کرده و سطح آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم. سینه مرغ ریش ریش شده، قارچ و فلفل دلمه ای را به ترتیب روی پنیر پیتزا قرار می دهیم.

مرحله 5

در ادامه، روی مواد پیتزا را با پنیر پیتزا دیگری می پوشانیم و سپس پودر آویشن و فلفل سیاه را اضافه می کنیم. در نهایت، پیتزا را در فر قرار داده و به مدت 15 دقیقه می پزیم تا پنیر کاملاً آب شود. پس از این زمان، پیتزا را از فر خارج کرده، برش زده و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.