۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت نان شیرینی کرم دار مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نان شیرینی کرم دار مجلسی با طعمی بی نظیر

نان شیرینی کرم دار، که به عنوان یکی از انواع نان های خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی شناخته می شود، گزینه ای بسیار مناسب و مطلوب برای پذیرایی از مهمانان است. این نوع نان با ترکیب مواد اولیه با کیفیت و فرایند پخت دقیق و اصولی، طعمی دلپذیر و بی نظیر به دست می آورد. برای آشنایی با جزئیات کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شیرینی کرم دار، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
خمیر مایه۷ گرم
شیر ولرم۱ پیمانه
شکر¼ پیمانه
آرد۵۲۰ گرم
کره نرم۷۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
نمک½ قاشق چایخوری
شیر۵۰۰ میلی لیتر
شکر½ پیمانه
نشاسته ذرت۳۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ پنس
رنگ خوراکی (اختیاری)۲ قطره

نان شیرینی کرم دار مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه نان شیرینی کرم دار خوشمزه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده تا با دمای محیط هماهنگ شود و کاملا نرم شود. سپس خمیر مایه را با 1 قاشق شکر در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. شیر ولرم را به کاسه اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه استراحت می دهیم تا خمیر مایه به عمل بیاید. در ادامه، خمیر مایه را درون کاسه خمیر زن می ریزیم.

مرحله 2

تخم مرغ ها را با مابقی شکر به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس آرد را 3 مرتبه الک کرده و به تدریج به کاسه می افزاییم و به مدت 10 تا 15 دقیقه مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. پس از آن، کره را به کاسه اضافه کرده و مجددا به مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم تا کره جذب خمیر شود.

مرحله 3

در این مرحله، خمیر را درون یک کاسه مناسب که با مقداری روغن مایع چرب شده قرار می دهیم. سپس روی کاسه را با سلفون یا درپوش پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله، برای آماده کردن کرم، شیر را با شکر، نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ و نمک درون یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم تا مواد به طور کامل حل شوند.

مرحله 4

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه کرم به غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه کرم به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و وانیل را به آن اضافه می کنیم. پس از گذشت استراحت خمیر، فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله 5

خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود و آن را به چانه های 80 تا 100 گرمی تقسیم می کنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و چانه ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. سپس روی آنها را با پشت لیوان طرح دار حفره ایجاد می کنیم و مایه کرم را درون قیف ماسوره ای ریخته و حفره ها را با آن کاملا پر می کنیم.

مرحله 6

اجازه می دهیم مجددا خمیرها به مدت 15 دقیقه استراحت کنند تا حجم بگیرند، سپس روی آنها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم. در صورت تمایل می توانید روی کرم ها مقداری مربا آلبالو به عنوان تزیین بریزید. سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت 15 تا 20 دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.