۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت بورک پنیر و جعفری ترکیه ای با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت بورک پنیر و جعفری ترکیه ای با طعمی بی نظیر

بورک پنیر و جعفری، یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با ترکیب مواد متنوع و اصیل ایرانی تهیه می شود. این غذای خوشمذاق و اشتهاآور، طرفداران بسیاری در میان مهمانان و میزبانان ایرانی دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیر و جعفری به صورت تخصصی و جامع ارائه خواهد شد تا شما نیز بتوانید این غذای خوشمزه را به شکلی حرفه ای و با طعمی لذیذ در مهمانی ها و دورهمی های خود سرو نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
جعفری تازه۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱ پیمانه
خمیر یوفکا۱ بسته
پنیر پیتزابه مقدار کافی
سیاهدانه یا کنجدبه مقدار کافی

بورک پنیر و جعفری ترکیه ای با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه بورک پنیر و جعفری خوشمزه، ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرد تا کاملاً داغ شود. سپس، تخم مرغ ها را با نمک و روغن مایع در یک کاسه مناسب مخلوط کرد تا بافت تخم مرغ باز شود و مواد سس یکدست شوند.

مرحله 2

جعفری را شسته و آبکش کرد تا آب اضافی خارج شود. سپس، جعفری را ریز خرد کرده و با پنیر خامه ای در یک کاسه مخلوط کرد تا مواد ترکیب شوند. ظرف پیرکس را با روغن چرب کرد و دو لایه خمیر یوفکا را در آن قرار داد.

مرحله 3

روی خمیر را با مخلوط تخم مرغ پوشاند و مقداری از مخلوط پنیری را به صورت پخش روی آن ریخت. سپس، پنیر پیتزا را روی مواد پخش کرد. این مراحل را تکرار کرد و لایه آخر را با دو لایه خمیر پوشاند.

مرحله 4

مخلوط تخم مرغ را به صورت پخش روی خمیر ریخت و خمیر را به اندازه و فرم دلخواه برش زد. مقداری سیاهدانه و کنجد را به صورت پخش روی خمیر یوفکا ریخت.

مرحله 5

ظرف را در طبقه وسط فر قرار داد و اجازه داد بورک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد تا کاملاً پخته و روی آنها طلایی شود. پس از این زمان، ظرف را از فر خارج کرده و اجازه داد کمی از حرارت بورک ها کاسته شود. سپس، بورک ها را از ظرف خارج کرده و در ظرف مورد نظر سرو کرد.