۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک گیلاس به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک گیلاس به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کیک گیلاس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع کیک های بین المللی است که با طیف گسترده ای از مواد اولیه و روش های متنوع تهیه می گردد. این کیک لذیذ و خوش طعم، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد و به عنوان یکی از شیرینی های پرطرفدار در میان اقشار مختلف جامعه شناخته می شود. در ادامه با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
وانیل¼ پیمانه
شکر۱ پیمانه
ماست½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
گیلاس۲ پیمانه

کیک گیلاس به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک گیلاس خوشمزه، ابتدا تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای مواد با دمای محیط هماهنگ شود. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا روشن و حجیم شود. سپس ماست و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 3

در ادامه، آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. سپس مواد خشک را به تدریج به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دروانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در این مرحله، درون یک قالب مستطیل شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 4

پس از آن، مایه کیک را درون قالب ریخته و سطح آن را با لیسک کاملا صاف می کنیم. سپس گیلاس ها را شسته و هسته های آنها را جدا کرده و زمانی که خشک شدند، آنها را روی سطح مایه کیک می چینیم.

مرحله 5

در ادامه، قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است.

مرحله 6

در آخر، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان!