۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سس پنیر به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سس پنیر به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

سس پنیر، که به عنوان دیپ پنیر نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سس های بین المللی است که معمولاً با غذاهای فست فودی سرو می گردد. این سس خوشمزه و پرطرفدار به دلیل طعم منحصر به فرد و جذاب خود مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در ادامه، با پیگیری راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این سس در وبلاگ کدبانو، می توانید طرز تهیه دقیق و اصولی آن را فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره ‌۱۰۰ گرم
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
شیربه مقدار کافی
پنیر گودا ورقه ای۳ ورق
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
زردچوبه، فلفل سیاه‌ و نمکبه مقدار کافی

سس پنیر به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سس پنیر رستورانی، ابتدا کره را در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره کاملاً آب شود. سپس آرد را به کره اضافه می کنیم و آن را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. در ادامه، شیر را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از آن، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به سس اضافه می کنیم.

مرحله 2

زمانی که شیر گرم شد، پنیر گودا را به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پنیر درون سس آب شود و رنگ سس تغییر کند. سپس پنیر پیتزا را به سس اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله 3

در نهایت، پس از گذشت 3 تا 4 دقیقه، سس را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظر می ریزیم. این سس خوشمزه را می توان همراه با سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری و غیره سرو کرد. لذت ببرید!