۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت قارچ کبابی ساده به روش رستورانی و طعم بی نظیر

نکات و دستور پخت قارچ کبابی ساده به روش رستورانی و طعم بی نظیر

قارچ کبابی یکی از انواع پیش غذاهای مطبوع و ساده بین المللی است که می‌تواند به عنوان یک گزینه غذایی سبک و مغذی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این غذای اشتها‌آور و لذیذ با برخورداری از طعمی دلپذیر و تهیه‌ای آسان، به عنوان یک انتخاب مناسب برای میان‌وعده یا آغاز وعده‌های غذایی محسوب می‌شود. برای آشنایی با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه قارچ کبابی ساده، همراه وبلاگ کدبانو باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
قارچ۵۰۰ گرم
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
فلفل دلمه ای قرمز (اختیاری)۱ عدد
جعفری (اختیاری)۱ دسته کوچک
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

قارچ کبابی ساده به روش رستورانی و طعم بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه قارچ کبابی خوشمزه و ساده، ابتدا قارچ ها را به دقت می شوییم و سپس با استفاده از یک کارد تیز، پوست روی قارچ ها را جدا می کنیم. سپس قارچ ها را درون آبکش قرار داده تا آب اضافی آنها به طور کامل خارج شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، پس از خارج شدن آب اضافی، قارچ ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس روغن زیتون، پودر سیر، پاپریکا، فلفل قرمز، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه را به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 3

اضافه کردن جعفری و فلفل دلمه ای اختیاری است. در صورت تمایل، جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. همچنین فلفل دلمه ای را به صورت ساطوری ریز خرد کرده یا رنده کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله 4

پس از مخلوط کردن کامل مواد، روی کاسه را به طور کامل با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا قارچ ها به خوبی طعم دار شوند.

مرحله 5

زمانی که منقل ذغال به صورت یکدست روشن شد، قارچ ها را به سیخ می کشیم. برای جلوگیری از ترک خوردن قارچ ها هنگام سیخ کردن، باید آنها را با دست کمی فشار دهیم تا بافت شان فشرده شود.

مرحله 6

سپس قارچ های سیخ شده را به ترتیب روی منقل می چینیم و هر چند لحظه یک بار سیخ ها را می چرخانیم تا قارچ ها به صورت یکدست کباب شوند. در نهایت قارچ ها را در ظرف مورد نظر می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.