۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت نان سیر با نان باگت به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نان سیر با نان باگت به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نان سیر با نان باگت یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع نان در ایران است. این نوع نان با دستورالعمل های مختلفی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله، آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه نان سیر با نان باگت را به طور کامل ارائه خواهیم داد تا خوانندگان عزیز بتوانند این نان لذیذ را به راحتی در منزل خود تهیه نمایند. با پیروی از این دستورالعمل ها، می‌توانید نان سیر خوشمزه ای را برای خود و عزیزانتان آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نان باگت۱ عدد
سیر۱ بوته
پنیر پیتزا۱ لیوان
پنیر سفید½ لیوان
پودر آویشن۱ قاشق مرباخوری
پولبیبر۱ قاشق چایخوری
جعفری۱ دسته
روغن زیتون و نمکبه مقدار کافی

نان سیر با نان باگت به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه نان سیر با نان باگت خوشمزه، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس بوته سیر را در کاغذ روغنی قرار داده و مقداری نمک و روغن زیتون به آن اضافه می کنیم.

مرحله 2

کاغذ روغنی را جمع کرده و درون فر می گذاریم تا سیر به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. پس از آن، سیر را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود، سپس پوست آن را جدا کرده و درون کاسه می ریزیم.

مرحله 3

در ادامه، پنیر پیتزا، پنیر سفید، پودر آویشن و پولبیبر را به کاسه اضافه می کنیم. سپس جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به مخلوط اضافه می کنیم. همه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 4

در این مرحله، نان باگت را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و درون سینی فر قرار می دهیم. سپس مخلوط آماده شده را روی نان باگت ریخته و به طور کامل پخش می کنیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله 5

در نهایت، اجازه می دهیم نان سیر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر بماند تا کاملاً پخته و برشته شود. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان های سیر خنک شوند، سپس سرو می کنیم. نوش جان