۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مربای کیوی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مربای کیوی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مربای کیوی یکی از انواع مرباهای خاص و لذیذ در آشپزی سنتی ایرانی است که به طور گسترده در سفره های صبحانه مردم به کار می رود. این مربا علاوه بر طعم و مزه فوق العاده، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می باشد. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای مرحله به مرحله تهیه مربای کیوی در وبلاگ کدبانو، می توانید این دسر خوش مزه را به راحتی در منزل آماده نموده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کیوی۱ کیلو گرم
شکر۱ کیلوگرم
جوهر لیمونوک قاشق چایخوری
رنگ خوراکی سبز (به دلخواه)۱ قطره

مربای کیوی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه مربای کیوی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا کیوی های سفت را شسته و پوست آن ها را کاملاً جدا می کنیم. سپس، کیوی ها را به صورت حلقه ای به قطر تقریبی 1 سانتی متر برش می زنیم. در ادامه، کیوی ها و شکر را لایه به لایه در یک قابلمه استیل می ریزیم.

مرحله 2

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم تا کیوی ها پخته شده و شهد مربا قوام پیدا کند. در طول جوشیدن، کف روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مربای شفافی داشته باشیم.

مرحله 3

پس از 20 تا 25 دقیقه، در صورت تمایل برای خوشرنگ تر شدن مربا، رنگ خوراکی را با 2 قاشق آب جوش مخلوط کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. اگر کیوی ها ترش مزه بودند، نیازی به افزودن جوهر لیمو نیست.

مرحله 4

برای تست قوام مربا، 1 قاشق غذاخوری از شهد مربا را برداشته و درون نعلبکی می ریزیم. نعلبکی را به مدت 3 تا 4 دقیقه در یخچال قرار داده تا خنک شود. سپس، شهد را بین دو انگشت تست می کنیم. اگر شهد بین دو انگشت کش دار بود، قوام مربا مناسب است.

مرحله 5

در نهایت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مربا به مدت 24 ساعت در دمای محیط استراحت کند. پس از این زمان، مربا را درون یک ظرف شیشه ای درب دار ریخته و درب آن را محکم می بندیم. ظرف را درون یخچال قرار داده و مربای کیوی را همراه با نان تازه و کره سرو می کنیم.