۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوای بحرینی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت حلوای بحرینی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

حلوای بحرینی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی در فرهنگ غذایی کشورهای عربی است. این نوع حلوا با دستورپخت های متنوعی آماده می‌شود و هر کدام از این رسپی‌ها، طعم و بافت منحصربه‌فردی به حلوا می‌بخشد. برای آشنایی کامل با طرز تهیه و مراحل پخت حلوای بحرینی، لطفاً به ادامه این مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید. در این بخش، شما می‌توانید راهنمایی‌های مفصل و گام به گام را برای تهیه این حلوای خوشمزه و سنتی مطالعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر۱ پیمانه
نشاسته۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق مرباخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
گردو، پسته و باداماز هر کدام ½ پیمانه

حلوای بحرینی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه حلوای بحرینی خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا نشاسته ذرت را با آب در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس شکر را در یک تابه غیرچسبان روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم تا شکر کاملاً ذوب شود. پس از ۵ دقیقه، با قاشق چوبی به آرامی هم می زنیم تا شکر کاراملی شود، مراقب باشیم که شکر نسوزد.

مرحله 2

بعد از ۲۰ دقیقه که شکر کاراملی شد، کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود. سپس نشاسته را از صافی عبور داده و طی ۵ مرحله به تابه اضافه می کنیم. حلوا را با سرعت بالا هم می زنیم تا در وسط تابه جمع شود.

مرحله 3

سپس زعفران دم کرده، پودر هل و گلاب را به تابه اضافه کرده و بدون وقفه مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در این مرحله مغز گردو، پسته و بادام را خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. پس از مخلوط کردن، تابه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله 4

در صورت تمایل برای شکیل تر شدن ظاهر حلوا می توانید از رنگ خوراکی قرمز استفاده کنید. سپس حلوا را داغ درون ظرف مورد نظر ریخته و روی آن را صاف می کنیم. در نهایت، روی حلوا به دلخواه مقداری خلال بادام و خلال پسته می ریزیم و همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.