۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت توپک پسته ای، شیرینی ساده و بسیار شیک!

نکات و دستور پخت توپک پسته ای، شیرینی ساده و بسیار شیک!

توپک پسته‌ای یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و محبوب در میان مردم است که با سادگی و سرعت قابل تهیه می‌باشد. این شیرینی لذیذ با بافت نرم و ظریف خود، طیف گسترده‌ای از طرفداران را به خود جلب کرده است و به دلیل ظاهر جذاب و طعم دلپذیرش، گزینه مناسبی برای پذیرایی و میهمانی‌ها به شمار می‌آید. در ادامه با وبلاگ آموزشی کدبانو همراه شوید تا با جزئیات کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این دسر خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بیسکویت پتی پور۲ بسته
موز۱ عدد
شیر۲ قاشق غذا خوری
پودر پسته۱ لیوان
پودر نارگیلنصف لیوان
خامه۲ قاشق غذا خوری
پودر قند۱ قاشق غذا خوری
شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم

توپک پسته ای، شیرینی ساده و بسیار شیک!

مرحله 1

ابتدا، بیسکویت‌ها را داخل آسیاب یا میکسر بریزید و کاملاً پودر کنید. اگر میکسر و آسیاب در دسترس نبود، بیسکویت‌ها را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید و با گوشتکوب دستی کاملاً پودر کنید تا بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله 2

سپس، بیسکویت‌های پودر شده را داخل یک ظرف بریزید. موز را پوست بگیرید و در یک ظرف دیگر قرار دهید، سپس با چنگال کاملاً له کنید. موز له شده را به بیسکویت‌ها اضافه کرده و با هم کاملاً ترکیب کنید.

مرحله 3

بعد، مقداری شیر که به دمای محیط رسیده است را به مخلوط بیسکویت و موز اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا شیر به خورد مواد برود و بافت خمیری شکلی تشکیل شود. سپس، مقداری مغز پسته را داخل آسیاب یا میکسر بریزید تا کاملاً پودر و یکدست شوند.

مرحله 4

پودر پسته را به ترکیب مواد اضافه کرده و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس، در یک ظرف دیگر مقداری پودر نارگیل بریزید و خامه را به آن اضافه کنید. با چنگال آن‌ها را حسابی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله 5

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان، مقداری پودر قند را به مخلوط پودر پسته و خامه اضافه کرده و هم بزنید تا طعم مواد شیرین شود و بافت تشکیل شده کاملاً یکدست شود. میزان شیرینی کرم داخل توپک‌ها را می‌توانید به دلخواه خودتان کم یا زیاد کنید.

مرحله 6

بعد، مقداری از مواد پسته‌ای را بردارید و با دست آن‌ها را کمی فرم دهید و داخل دست باز کنید. سپس، داخل آن مقداری از مواد کرمی بریزید و مواد پسته‌ای را با دست فرم دهید و به شکل یک توپک درآورید تا مواد کرمی از داخل آن بیرون نریزد.

مرحله 7

همه توپک‌ها را به همین شکل آماده کنید و سعی کنید اندازه توپک‌ها هم اندازه و یکدست باشد. سپس، توپک‌ها را داخل یک ظرف بچینید و در یخچال قرار دهید تا کمی خودشان را بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود. بعد از تقریباً یک تا دو ساعت، از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله 8

در نهایت، تعدادی توپک پسته‌ای را داخل ظرف مناسب بچینید و با سلیقه خودتان می‌توانید روی توپک‌ها را با مقداری شکلات ذوب شده تزئین کنید. سپس، توپک پسته‌ای را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین سرو کنید.