۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت گمج کباب به روش رشتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت گمج کباب به روش رشتی و با طعمی بی نظیر

گمج کباب یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و سنتی در فرهنگ غذایی ایران به شمار می‌رود که ریشه و اصالت آن متعلق به شهر رشت در استان گیلان است. این غذای لذیذ و خوشمزه به دلیل ترکیب منحصربه‌فرد مواد اولیه و روش طبخ خاص خود، از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است. برای آشنایی با نحوه تهیه و پخت گمج کباب به‌صورت کامل و مرحله به مرحله، لطفاً در ادامه با وبلاگ کدبانو همراه باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوساله۶۰۰ گرم
سبزیجات معطر۴۰۰ گرم
مغز گردو۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی (اختیاری)۲ قاشق چایخوری
رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب نارنج۲ قاشق غذاخوری
آب انار۲ قاشق غذاخوری
گلپر و گاوزیره۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر دارچینبه مقدار کافی

گمج کباب به روش رشتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه گمج کباب خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا مغز گردو را در غذاساز خرد و به صورت پودری درآورید. سپس، رب انار، آب انار و رب نارنج را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله 2

بعد از آن، سبزیجات معطر (ریحان، پونه، نعناع، چوچاق، گشنیز، جعفری و برگ سیر) را شسته و ریز خرد کرده، پیاز را نیز رنده نموده و به مخلوط سبزیجات اضافه کنید.

مرحله 3

در ادامه، گلپر، گاوزیره، رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه و پودر دارچین را به مخلوط افزوده و به خوبی ترکیب کنید. سپس، گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و به مخلوط اضافه نمایید.

مرحله 4

پس از اضافه کردن گوشت، مخلوط را به مدت 5 دقیقه به خوبی ورز دهید تا طعم دهنده ها به گوشت نفوذ کنند. سپس، اجازه دهید مخلوط به مدت 6 تا 12 ساعت در یخچال استراحت کند تا مزه دار شود.

مرحله 5

پس از این مدت، مخلوط را در ظرف گمج ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. نصف لیوان آب به آن اضافه کرده و به مدت 2 تا 3 ساعت بپزید.

مرحله 6

در 30 دقیقه آخر پخت، نمک غذا را اندازه کرده و مقداری دارچین را به صورت پخش روی گمج کباب بریزید. پس از پخت کامل، گمج کباب را در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان!