۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت خوراک مرغ و نخود فرنگی ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خوراک مرغ و نخود فرنگی ساده با طعمی بی نظیر

خوراک مرغ و نخود فرنگی یکی از انواع خوراک های خوشمزه و پرطرفدار در آشپزی ایرانی است. این غذای ساده و لذیذ با رسپی های متنوعی قابل تهیه می‌باشد و می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی یا دستپخت جانبی در وعده های غذایی مختلف میزبان باشد. با دنبال کردن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این خوراک در وبلاگ کدبانو، می‌توانید با نحوه پخت صحیح و همچنین ارائه نکات مفید در مورد انتخاب و آماده سازی مواد اولیه آشنا شوید و این غذای خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
فیله مرغ۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه
نخود فرنگی½ پیمانه
جعفری½ پیمانه
کره۳۰ گرم
فلفل سبز (اختیاری)۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

خوراک مرغ و نخود فرنگی ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی لذیذ، ابتدا نخود فرنگی را شسته و در یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا نخود فرنگی کاملاً پخته و نرم شود.

مرحله 2

زمانی که نخود فرنگی پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و نخود فرنگی را درون آبکش می ریزیم. سپس فیله مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و سیر را با دندانه های ریز رنده می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از ذوب شدن کره، سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله 4

حال سینه های مرغ را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سینه های مرغ تغییر رنگ بدهند. زمانی که سینه های مرغ سفید شدند، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، زعفران دم کرده را به تابه اضافه می کنیم و در صورت تمایل، فلفل سبز را به صورت حلقه ای برش زده و به تابه اضافه می کنیم. سپس درب تابه را بسته و اجازه می دهیم سینه های مرغ کاملاً پخته شوند.

مرحله 6

در این مرحله، جعفری را شسته و ساطوری می کنیم. زمانی که سینه های مرغ کاملاً مغز پخت شدند، نخود فرنگی پخته شده را به همراه جعفری ساطوری به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزد.

مرحله 7

پس از گذشت این زمان، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و خوراک مرغ را درون ظرف مورد نظر می ریزیم. در نهایت، خوراک مرغ و نخود فرنگی را به دلخواه با پلو زعفرانی یا نان تازه سرو می کنیم.