۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت آبنبات میوه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت آبنبات میوه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

آبنبات میوه ای یکی از انواع محبوب و جهانی آبنبات است که با استفاده از روش‌های سرراست و ساده قابل تهیه می‌باشد. این نوع آبنبات با ترکیب میوه‌های تازه و طبیعی و همچنین مواد اولیه ساده، طعمی دلپذیر و متنوع به دست می‌آورد. در ادامه مخاطبان گرامی می‌توانند با همراهی وبلاگ کدبانو آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبنبات میوه‌ای را مشاهده نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پرتقال۲ عدد
کیوی۱ عدد
کامکوات۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
رنگ خوراکی (اختیاری)به مقدار کافی

آبنبات میوه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه آبنبات میوه ای خوشمزه، ابتدا پرتقال ها را همراه با کیوی و کامکوات شسته و با حوله خشک می کنیم. سپس میوه ها را به صورت ورقه های نازک برش می دهیم.

مرحله 2

در ادامه، آب و شکر را در یک تابه مناسب گرم کرده و هم می زنیم تا شکر حل شود. در صورت تمایل، می توان رنگ خوراکی یا پودر زعفران به شربت اضافه کرد.

مرحله 3

پس از جوشیدن شربت، ورقه های میوه را درون آن قرار داده و به مدت 20 تا 45 دقیقه می گذاریم تا آبنباتی شوند. هرچه شربت غلیظ تر شود، میوه ها آبنباتی تر خواهند شد.

مرحله 4

در نهایت، ورقه های میوه را روی کاغذ روغنی در یک سینی چیده و 2 تا 3 روز در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. در صورت کمبود وقت، می توان سینی را روی شوفاژ یا بخاری قرار داد تا زمان خشک شدن تسریع شود.