۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مافین اسفناج به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مافین اسفناج به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مافین اسفناج یک صبحانه بسیار لذیذ و مغذی است که علاوه بر طعم عالی، می‌تواند به عنوان یک گزینه ساده و مناسب برای رژیم غذایی نیز محسوب شود. این غذای خوشمزه با استفاده از روش‌ها و ترکیبات مختلفی آماده می‌شود و فرایند تهیه آن نیز بسیار آسان و سریع است. در ادامه با این وبلاگ آموزشی همراه باشید تا با جزییات کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه مافین اسفناج آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
اسفناج پخته۱۰۰ گرم
آرد۲ پیمانه حدود ۲۵۰ گرم
روغن زیتون۴/۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پنیر فتا۷۵ گرم
پنیر چدار۱۰۰ گرم

مافین اسفناج به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا اسفناج را تمیز بشویید و در قابلمه بریزید. با مقدار کمی آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا اسفناج‌ها پخته شوند. سپس از روی حرارت بردارید و در دمای محیط اجازه دهید تا خنک شوند. سپس آن‌ها را با گوشتکوب له و پوره کنید.

مرحله 2

سپس تخم مرغ‌ها را بشکنید و با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی پف کنند. شیر را که به دمای محیط رسیده است به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله 3

سپس روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا روغن با مواد ترکیب شود. سپس اسفناج‌های پخته را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد پنیر فتا و پنیر چدار را با رنده ریز رنده کرده و به ترکیب مواد اضافه و کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله 4

در ادامه، آرد و نمک و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و 2 بار الک کنید تا بافت ترکیب آرد سبک و یکدست شود. سپس آرد را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط مواد تخم‌مرغی اضافه کنید و با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید.

مرحله 5

وقتی همه مواد با هم مخلوط شدند و خمیر صاف و یکدستی تشکیل شد، قالب‌های مافین را با روغن مایع یا کره چرب کنید و از مخلوط مواد داخل قالب‌ها بریزید تا به اندازه ۳/۲ از قالب پر شود.

مرحله 6

سپس قالب‌ مافین‌ها را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. بین ۲۵ دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید تا مافین‌ها خوب پخته شوند.

مرحله 7

در طول این مدت با سیخ چوبی امتحان کنید و داخل یکی از مافین‌ها فرو کنید و در بیاورید. اگر از مواد چیزی به آن نچسبید یعنی پخته است. سپس قالب را از فر در بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شوند. بعد از آن مافین‌ها را از قالب در بیاورید.

مرحله 8

در نهایت، مافین‌های اسفناج را در ظرف مناسب بچینید و با مقداری شکلات صبحانه یا عسل تزیین کنید. به عنوان یک پیش غذای خوش طعم یا یک صبحانه مقوی همراه با خامه، عسل، پنیر، مغز گردو و چای داغ سرو کنید.