۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکی لیمویی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکی لیمویی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

کوکی لیمویی یکی از انواع شیرینی‌های سرشار از طعم و عطر لذیذ بین‌المللی محسوب می‌شود که تهیه آن بسیار ساده و آسان است. این شیرینی‌های خوشمزه و خوشبو از مواد اولیه ساده و در دسترس همچون آرد، شکر، روغن و آب لیمو تهیه می‌شوند و برای صرف با چای یا قهوه گزینه‌ای مناسب و دلچسب به شمار می‌آیند. در ادامه، با آموزش گام‌به‌گام و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه کوکی لیمویی در وبلاگ کدبانو همراه خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ و نیم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۵۰ گرم
شکر۸۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
زست لیمو ترش تازه۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر قند و شکربه مقدار کافی

کوکی لیمویی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوکی لیمویی ساده، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود. سپس کره را همراه با شکر در یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی هم می زنیم تا کرم رنگ شود. در ادامه، تخم مرغ و وانیل را به مخلوط کره اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.

مرحله 2

بعد از آن، آب لیمو ترش تازه و زست پوست لیمو را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود. سپس آرد و بکینگ پودر را درون الک ریخته و سه بار الک می کنیم.

مرحله 3

در مرحله بعد، مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی سه مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با همزن برقی با دور کند هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. سپس خمیر را با لیسک درون کاسه جمع می کنیم.

مرحله 4

حال خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم. پس از آن، فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله 5

در ادامه، مقداری از خمیر به اندازه گردو برداشته و آن را ابتدا در شکر و سپس در پودر قند می غلطانیم. این کار را تا پایان خمیر ادامه می دهیم.

مرحله 6

سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و کوکی ها را با فاصله از هم درون آن می چینیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و 10 تا 15 دقیقه اجازه می دهیم کوکی ها بپزند.

مرحله 7

در نهایت، پس از پخت کوکی ها، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس کوکی های لیمویی را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. لذت ببرید!