۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت روکر موز شیک و مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت روکر موز شیک و مجلسی با طعمی بی نظیر

روکر موز به عنوان یکی از انواع دسرهای لذیذ و بین المللی شناخته می شود که با طیف گسترده ای از دستورالعمل های آشپزی تهیه می گردد. این دسر خاص، جایگاه ویژه ای در میان علاقه مندان به شیرینی ها و دسرهای خوشمزه دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روکر موز را مشاهده خواهید کرد که به شما کمک می کند تا این دسر لذیذ را در خانه خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ژله موز۱ بسته
شیر۳ لیوان
آب جوش۱ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
موز۲ عدد
بادام درختی یا گردو خرد شده½ پیمانه
بیسکویت پتی بور۱ بسته کوچک
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

روکر موز شیک و مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه روکر موز مجلسی، ابتدا پودر ژله را با آب جوش مخلوط می کنیم و سپس آن را بخار می کنیم تا ذرات ژله حل شود. سپس یک قالب مناسب را انتخاب و داخل آن را با روغن مایع چرب می کنیم. بعد مقداری از ژله را درون قالب می ریزیم و آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله 2

پس از این مدت، پوست موزها را جدا کرده و به صورت حلقه ای برش می زنیم. سپس برش های موز را درون قالب روی ژله چیده و باقی مانده ژله را به صورت پخش روی برش های موز می ریزیم. قالب را مجددا به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله 3

در این مرحله، نشاسته ذرت را همراه با آرد، شکر و پودر ژلاتین در یک قابلمه مناسب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به غلظت فرنی برسد. در پایان، وانیل و پودر دارچین را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 4

سپس بیسکویت ها را خرد کرده و به همراه خامه صبحانه و گردوی خرد شده به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم. اجازه می دهیم تا مخلوط کاملا خنک شود. در ادامه، مخلوط نشاسته را روی ژله ریخته و مجددا در یخچال قرار می دهیم تا به مدت 4 ساعت استراحت کند.

مرحله 5

در نهایت، زمانی که روکر موز کاملا سفت شد، آن را از یخچال خارج کرده و درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. سپس آن را با بیسکویت، ترافل، موز و شکلات تزئین می کنیم.