۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مرغ بریان ساده رستورانی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مرغ بریان ساده رستورانی با طعمی بی نظیر

مرغ بریان از جمله غذاهای بسیار محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان به شمار می رود که با روش های متنوع و گوناگونی طبخ و آماده سازی می گردد. این غذای لذیذ و پرطرفدار، از اقبال و استقبال بسیار زیادی در میان مردم برخوردار است و به همین دلیل، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بریان رستورانی، می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. بنابراین، با پیروی از این آموزش جامع و دقیق در وبلاگ کدبانو، می توان مرغ بریانی خوشمزه و رستورانی را به راحتی در منزل طبخ نمود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مرغ۱ عدد متوسط
پیاز۲ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۲ عدد
گوجه فرنگی (اختیاری)۲ عدد
سیب زمینی (اختیاری)۴ عدد
زعفران دم کرده½ فنجان غلیظ
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن یا کرهبه مقدار کافی

مرغ بریان ساده رستورانی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه مرغ بریان رستورانی، ابتدا مرغ را به طور کامل تمیز می کنیم. قسمت های اضافی درون شکم مرغ را خارج کرده و پشت بدن مرغ را با یک کارد تیز جدا می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، در یک ظرف مناسب، آب و نمک را ترکیب کرده و مرغ را به مدت یک ساعت در این محلول قرار می دهیم.

مرحله 3

پس از خارج کردن مرغ از آب نمک، آن را به خوبی می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس یکی از پیازها را به صورت خلالی درشت خرد کرده و در یک ظرف بزرگ درب دار می ریزیم.

مرحله 4

در ادامه، فلفل دلمه ای، آب لیمو ترش، زعفران دم کرده، روغن زیتون، پاپریکا، فلفل قرمز و مقداری نمک و فلفل سیاه را به ظرف اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله 5

پس از یکدست شدن مواد، مرغ را درون ظرف قرار داده و با مواد روی بدن مرغ ماساژ می دهیم. سپس درب ظرف را گذاشته و حداقل به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 6

برای طعم دار کردن بیشتر مرغ، توصیه می شود آن را از شب قبل در یخچال قرار دهید. پس از این مدت، مرغ را از یخچال خارج کرده و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم.

مرحله 7

در این مرحله، فلفل دلمه ای و پیاز باقیمانده را به صورت درشت خرد کرده و درون شکم مرغ قرار می دهیم. در صورت تمایل، گوجه فرنگی ها را نیز درون شکم مرغ قرار داده و سپس شکم مرغ را با نخ محکم می دوزیم.

مرحله 8

پاهای مرغ را درون شکمش جمع کرده و با نخ می بندیم. سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب کرده و کف آن را با لایه ای از سیب زمینی ورقه ای می پوشانیم. در صورت تمایل، روی سیب زمینی ها مقداری پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده می ریزیم.

مرحله 9

حالا مرغ را روی سیب زمینی ها قرار داده و ظرف را با فویل آلومینیومی می پوشانیم. چند سوراخ روی فویل ایجاد کرده و مرغ را به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم.

مرحله 10

پس از پخت کامل مرغ، ورق آلومینیومی را باز کرده و گریل فر را روشن می کنیم. هر چند دقیقه یک بار مرغ را درون ظرف می چرخانیم تا روی آن به صورت یکدست برشته و طلایی رنگ شود.

مرحله 11

در نهایت، مرغ بریان را از فر خارج کرده و در ظرف سرو قرار می دهیم. آن را همراه با نان یا برنج سرو می کنیم.