۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت فگاتو خوراک جگر ایتالیایی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت فگاتو خوراک جگر ایتالیایی با طعمی بی نظیر

فگاتو یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در کشور ایتالیا است که با دستور پخت های متنوع و متفاوتی تهیه می‌گردد. این غذای ساده و خوشمزه، از مواد اولیه ای چون گوشت، سبزیجات و ادویه جات مختلف تشکیل شده و به طرز مطلوبی آماده می شود. در ادامه مقاله، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه این غذای خوشمزه ایتالیایی را مشاهده خواهید نمود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
جگر گوسفندی۳۰۰ گرم
دنبه۱۵۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

فگاتو خوراک جگر ایتالیایی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه فگاتو، خوراک جگر ایتالیایی را به شکل گسترده و جامع آماده می کنیم. ابتدا جگر و دنبه را می شوییم و آب اضافی آن ها را خارج می کنیم. سپس آن ها را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم.

مرحله 2

بعد از آن، گوجه فرنگی را می شوییم، پوست آن را جدا کرده و خرد می کنیم. سپس آن را در غذاساز میکس می کنیم تا به صورت پوره درآید. همچنین پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، در یک تابه روی حرارت ملایم کره را ذوب کرده و پیاز را به آن اضافه می کنیم. پیاز را تفت داده تا سبک و شیشه ای شود. سپس دنبه را به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا دنبه سرخ شود. در نهایت جگر را به مخلوط اضافه کرده و تا زمانی که جگر کاملا سرخ شود، به تفت دادن ادامه می دهیم. در این مرحله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را نیز اضافه می کنیم.

مرحله 4

بعد از آن، رب گوجه فرنگی را به خوراک اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. سپس پوره گوجه فرنگی را به خوراک جگر اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 5

در نهایت، اجازه می دهیم خوراک روی حرارت بماند تا جوش بخورد و آب اضافی آن تبخیر شود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه آب اضافی به خوراک جگر اضافه نکنید، زیرا باعث سفت شدن جگر می شود. در عوض، اجازه دهید خوراک با آب گوجه فرنگی کاملا پخته شود.

مرحله 6

در نهایت، زمانی که آب اضافی خوراک جگر کشیده شد، حرارت را خاموش کرده و خوراک را در ظرف مورد نظر می ریزیم. سپس خوراک فگاتو را همراه با نان تازه و فلفل سبز تند سرو می کنیم و میل می کنیم. نوش جان!