۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک تخته ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک تخته ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کیک تخته ای یکی از انواع محبوب و رایج کیک های است که در سطح بین المللی شهرت دارد. این نوع کیک با استفاده از مجموعه متنوعی از مواد اولیه و دستورالعمل های متفاوت تهیه می گردد. برای آشنایی کامل با مراحل و نحوه درست کردن کیک تخته ای، می توانید به طور مفصل با بخش های بعدی این وبلاگ کدبانو همراه شوید. در اینجا جزئیات کامل و مرحله به مرحله روش تهیه این کیک خوشمزه ارائه خواهد شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۶ عدد
شکر۲ پیمانه
آرد سفید۳ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری

کیک تخته ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک تخته ای خوشمزه و سرو آن به عنوان یک پذیرایی لذیذ، ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرد تا به طور کامل داغ شود. سپس، تخم مرغ ها را با وانیل و شکر در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی با سرعت بالا هم زد تا حجیم و کش دار شود.

مرحله 2

در ادامه، روغن، شیر ولرم و گلاب را به ترتیب به مخلوط اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم زد. آرد را همراه با بیکینگ پودر الک کرده و به آرامی به مخلوط اضافه کرد و با لیسک به صورت دورانی هم زد تا بافت یکدست و یکنواخت شود.

مرحله 3

پس از آن، مایه کیک را با همزن برقی با سرعت کم به مدت ۳۰ ثانیه هم زد تا گلوله های آرد باز شوند. سپس، مایه را در قالب مستطیل شکل که با کاغذ روغنی پوشانده شده ریخت و چندین بار محکم روی سطح کار کوبید تا هوا و حباب های اضافی از بین بروند.

مرحله 4

در ادامه، پرک بادام را به صورت پخش روی مایه ریخت و قالب را در طبقه وسط فر قرار داد. اجازه داد تا کیک کاملا پخته شود و اطراف آن طلایی و قهوه ای شود. در صورت نیاز، گریل را روشن کرد تا کیک کاملا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله 5

در نهایت، قالب را از فر خارج کرده و اطراف کیک را از قالب جدا کرد. اجازه داد تا کیک کاملا خنک شود و سپس آن را به فرم و ابعاد دلخواه برش زده و همراه با چای سرو کرد. این کیک تخته ای خوشمزه و سرو آن به عنوان یک پذیرایی لذیذ می تواند تجربه ای دلچسب برای میهمانان فراهم کند.