۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک قهوه به روش ساده خانگی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک قهوه به روش ساده خانگی با طعمی بی نظیر

کیک قهوه یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار در کافی شاپ ها و مجالس است که با استفاده از رسپی‌های متنوع و متفاوتی آماده می‌شود. این کیک علاوه بر طعم دلپذیر، دارای ظاهری جذاب و دلنشین نیز می‌باشد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۳ لیوان
شکر۱ و نیم لیوان
تخم مرغ۵ عدد
روغن مایع½ لیوان
آب جوش¼ لیوان
شیر¼ لیوان
ماست¼ لیوان
بکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری
نسکافه۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
گردو خرد شده½ لیوان

کیک قهوه به روش ساده خانگی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک قهوه خوشمزه، ابتدا تخم مرغ ها را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سپس تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط سفید و کش دار شود. در ادامه روغن را اضافه می کنیم.

مرحله 2

بعد از آن، آب جوش را با شیر و ماست به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و دوباره با همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله 3

در این مرحله، آرد، بکینگ پودر، پودر قهوه و پودر نسکافه را در کاسه مخلوط کرده و ۲ بار الک می کنیم. سپس این مخلوط آرد را طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت یکدست شود.

مرحله 4

پس از آن، پوست گردو را جدا کرده و مغز آن را ریز خرد می کنیم. سپس این مغز گردو را به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. از زیاد هم زدن کیک خودداری می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، یک قالب مناسب را با روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب ها خارج شوند. در نهایت قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت ۵۰ دقیقه می پزیم.

مرحله 6

پس از پخت کیک، آن را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر، کیک را درون ظرف مورد نظر قرار داده و به دلخواه برش می زنیم.