۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پودینگ کاراملی، دسری جذاب برای مجالس خاص

نکات و دستور پخت پودینگ کاراملی، دسری جذاب برای مجالس خاص

پودینگ کاراملی یکی از انواع دسرهای خوشطعم و مطلوب در سرتاسر جهان محسوب می‌شود. این دسر لذیذ و خوشمزه را به شیوه‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد و برای پذیرایی از مهمانان نیز بسیار مناسب است. پودینگ کاراملی دارای بافتی نرم و لطیف بوده و طعمی فوق‌العاده خاص و دلپذیر دارد که باعث می‌شود این دسر محبوبیت بالایی میان علاقه‌مندان به دسرهای شیرین داشته باشد. در ادامه با وبلاگ آموزشی کدبانو به طور کامل و گام به گام با نحوه تهیه این دسر خوشمزه آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر۱ لیوان سر خالی
شیر۴ لیوان
خامه صبحانه۱ پاکت معادل ۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت۵ قاشق غذا خوری سر پر
کره۲۵ گرم

پودینگ کاراملی، دسری جذاب برای مجالس خاص

مرحله 1

ابتدا شکر را داخل یک ظرف مناسب و یا تابه بریزید و سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکرها به آرامی ذوب شوند. در این مرحله برای ذوب شدن شکرها از قاشق و یا هر وسیله دیگری برای هم زدن شکرها استفاده نکنید.

مرحله 2

برای اینکه شکرها زودتر در ظرف ذوب شوند، فقط می‌توانید گاهی ظرف را تکان دهید و بچرخانید تا همه شکرها به طور یکسان ذوب شوند و بافت آن‌ها یکدست شود. در این فاصله که شکرها ذوب می‌شوند، مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله 3

سپس نشاسته ذرت را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و نشاسته ذرت داخل شیر گلوله نشود و بافت یکدستی تشکیل شود. بعد آن را کنار بگذارید. وقتی که شکرها کاملاً ذوب شدند، خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله 4

بعد از اضافه کردن خامه به شکر، در ابتدا شکر سفت می‌شود. نگران نباشید و به هم زدن ادامه دهید تا گلوله‌های شکر از هم باز شوند و خامه به خورد آن‌ها برود. سپس کره را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و به خورد مواد برود.

مرحله 5

سپس مخلوط را هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود. بعد مخلوط شیر و نشاسته را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و صافی تشکیل شود و شیر شروع به جوشیدن کند و اطراف آن حباب بزند.

مرحله 6

بعد اجازه دهید تا شیر به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. دو قسمت تقسیم کنید و در دو ظرف مختلف بریزید و به یکی از آنها ۵۰ تا ۱۰۰ گرم شکلات اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله 7

چون هنوز پودینگ گرم است، شکلات در پودینگ ذوب می‌شود و به خورد آن می‌رود. وقتی که بافت پودینگ یکدست شد، بعد در تعدادی از ظرف‌های تک نفره پودینگ کاراملی و تعدادی دیگر پودینگ کاراملی شکلاتی را بریزید و در یخچال قرار دهید.

مرحله 8

سپس اجازه دهید تا پودینگ‌ها به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال بمانند و خودشان را بگیرند و سفت و منسجم شوند. بعد از یخچال بیرون بیاورید و با سلیقه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده و یا شکلات چیپسی تزئین کنید.

مرحله 9

اگر می‌خواهید این دسر را به شکل قالبی درست کنید، حتماً باید دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف کوچک بریزید و سپس مقداری شیر یا آب به آن اضافه کنید و هم بزنید و ظرف را به روش بنماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید.

مرحله 10

بعد مخلوط را مدام هم بزنید تا پودر ژلاتین در شیر کاملاً حل شود و بافت شفاف و یکدستی تشکیل شود. سپس وقتی که مایه پودینگ از حرارت افتاد و کمی خنک شد، ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله 11

سپس مخلوط تشکیل شده را داخل قالب‌های مورد نظر با هر شکل و اندازه دلخواه که خواستید بریزید. در این روش قالب نیازی به چرب کردن ندارد و بعد از آن قالب‌ها را در یخچال قرار دهید تا پودینگ‌ها خودشان را بگیرند و سفت و منسجم شوند.

مرحله 12

بعد پودینگ‌های قالبی را از یخچال بیرون بیاورید و سپس پودینگ‌ها را به آرامی از داخل قالب‌ها خارج کنید و در ظرف دیگری بچینید و با پودر پسته، پودر نارگیل و خرده‌های مغز گردو و شکلات چیپسی یا برش‌هایی از توت فرنگی و موز تزئین کنید. در آخر پودینگ کاراملی را به عنوان یک دسر شیک و خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع شیرینی‌ها با طعم‌های مختلف و دسرهای دیگر سرو کنید.