۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سوپ جو سفید مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سوپ جو سفید مجلسی با طعمی بی نظیر

سوپ جو سفید یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار در سطح بین المللی است که به عنوان پیش غذایی لذیذ و مغذی در بسیاری از رستوران ها و مراکز پذیرایی سرو می شود. این سوپ خوش طعم و معطر با ترکیب مواد اصلی مانند جو، سبزیجات تازه و طیف متنوعی از ادویه جات خوشمزه، تجربه ای بی نظیر از طعم و بافت را برای میهمانان به ارمغان می آورد. در ادامه با مطالعه آموزش گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ جو سفید در وبلاگ کدبانو می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه و لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
جو پوست کنده۲ لیوان
استاک مرغ۳ لیوان
هویج۲ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کره۵۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری سرپر
شیر۳ لیوان
خامه صبحانه (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری

سوپ جو سفید مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سوپ جو سفید خوشمزه، ابتدا جو پوست کنده را در آب خیس می کنیم. پس از 2-3 ساعت خیس خوردن، پیاز را ریز خرد می کنیم.

مرحله 2

سپس سینه مرغ را همراه با پیاز، نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش در قابلمه می ریزیم. هویج ها را نیز شسته و پوست گرفته به قابلمه اضافه می کنیم. به اندازه کافی آب اضافه کرده و روی حرارت متوسط می گذاریم تا مرغ و هویج کاملا پخته شوند.

مرحله 3

در این حین، جو خیس خورده را در قابلمه دیگری روی حرارت ملایم قرار داده تا پخته و لعاب پیدا کند. پس از پخت مرغ و هویج، آنها را از قابلمه خارج کرده و استاک مرغ را به قابلمه جو اضافه می کنیم.

مرحله 4

سپس هویج و قارچ را خرد کرده به قابلمه جو اضافه می کنیم. مرغ پخته را نیز ریش ریش کرده به قابلمه اضافه و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله 5

برای تهیه سس بشامل، کره را در قابلمه ذوب کرده و آرد را به آن اضافه می کنیم. آرد را تفت داده و سپس شیر را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم تا سس به غلظت مناسب برسد.

مرحله 6

در نهایت، جعفری را خرد کرده به سس بشامل اضافه کرده و با نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم. سوپ را روی حرارت می گذاریم تا کاملا جا بیفتد. در صورت تمایل، خامه صبحانه را نیز به آن اضافه می کنیم. در نهایت، سوپ را در ظرف سرو کرده و مقداری آب لیمو ترش به عنوان چاشنی به آن اضافه می کنیم.