۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت تیرامیسو لیوانی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت تیرامیسو لیوانی مجلسی با طعمی بی نظیر

تیرامیسو لیوانی، یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مشهور ایتالیایی است که در طرح اصلی آن از بیسکویت لیدی فینگر استفاده می‌شود. این دسر خوشمزه و جذاب، طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به غذاهای ایتالیایی دارد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این دسر لذیذ، همراه وبلاگ کدبانو باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه۲۵۰ گرم
خامه قنادی۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر دانه ریز۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
آب جوش¾ پیمانه
قهوه فوری یا نسکافه گلد۱ قاشق سوپخوری
بیسکویت لیدی فینگر یا پتی بور۳۰ عدد

تیرامیسو لیوانی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه تیرامیسو لذیذ، ابتدا زرده تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و با همزن برقی به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا مواد کاملاً ترکیب شوند.

مرحله 2

سپس، ظرف را روی حرارت غیرمستقیم بخار کتری قرار داده و با همزن برقی به مدت 5 تا 6 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ روشن و سبک شود. در بین کار، چند بار ظرف را دورگیری می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، مخلوط را دوباره هم می زنیم تا زرده تخم مرغ به صورت یکدست درآید و بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود. سپس، پنیر خامه ای را با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا بافت آن باز و یکدست شود.

مرحله 4

در این مرحله، مخلوط زرده تخم مرغ را به پنیر خامه ای اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا مایه کاملاً ترکیب شود. سپس، خامه قنادی را به مدت 10 دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا فرم بگیرد و به مخلوط کرم پنیری اضافه می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، مواد درون ظرف را دوباره هم می زنیم تا یکدست شوند و مایه کرم پنیری را درون یک قیف یکبار مصرف می ریزیم. سپس، آب جوش را با نسکافه گلد مخلوط کرده و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله 6

در این مرحله، یک لایه بیسکویت لیدی فینگر را در لیوان قرار داده و چند قاشق از نسکافه خنک شده روی آن می ریزیم تا مرطوب شود. سپس، مایه کرم پنیری را روی بیسکویت پایپ کرده و برای شکیل تر شدن کار، یک خط نازک از شکلات آب شده اطراف مایه می ریزیم.

مرحله 7

در ادامه، دوباره روی مایه کرم پنیری را با بیسکویت لیدی فینگر می پوشانیم و بیسکویت را با نسکافه مرطوب می کنیم. این روند را ادامه داده و لایه آخر را با مایه کرم پنیری پر می کنیم تا گنجایش لیوان ها پر شود.

مرحله 8

در این مرحله، به دلخواه روی مایه کرم پنیری مقداری پودر کاکائو الک کرده و لیوان ها را به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان، لیوان ها را از یخچال خارج کرده و به دلخواه با میوه تزیین می کنیم. نوش جان!