۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک براونی مرطوب با سس شکلات و طعم بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک براونی مرطوب با سس شکلات و طعم بی نظیر

کیک براونی به عنوان یکی از انواع محبوب و پرطرفدار کیک های بین المللی شناخته می شود که به عنوان یک دسر کافه ای شهرت دارد. این کیک شکلاتی غنی و متراکم، طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک لذیذ و خوشمزه را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
بکینگ پودر۱ بسته
وانیل۱ بسته
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد۱ لیوان
شیر۱ و نیم لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
کاکائو۳ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ۳۰ گرم

کیک براونی مرطوب با سس شکلات و طعم بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک براونی خوشمزه، ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به کاسه اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت 5 تا 10 دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، وقتی مخلوط تخم مرغ سفید و پف دار شد، روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت 1 دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 3

سپس یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. این مخلوط را 2 مرتبه الک می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، مخلوط آرد را طی 3 مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله 5

توجه داشته باشید که غلظت این مایه کیک کمی رقیق تر از سایر کیک ها است، بنابراین مقدار آرد را اضافه نکنید. فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله 6

سپس قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم. قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب ها از بین برود.

مرحله 7

حالا قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزد. در همین حین، سس کیک را آماده می کنیم.

مرحله 8

برای تهیه سس، شیر را به همراه شکر درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا شکر حل شود. سپس روغن مایع و کاکائو را اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله 9

پس از آنکه سس جوش آمد، حرارت را خاموش می کنیم. پس از گذشت 30 دقیقه، کیک را تست می کنیم و در صورت پخته شدن کامل، آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله 10

سپس با خلال دندان یا سیخ چوبی، سوراخ های کوچکی روی کیک ایجاد می کنیم. در حالی که کیک هنوز گرم است، آن را برش می زنیم و نیمی از سس را روی آن می ریزیم. مابقی سس را نیز به آن اضافه می کنیم.

مرحله 11

در نهایت، سس را هم می زنیم تا شکلات درون آن ذوب شود. سپس کیک را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. این کیک خوشمزه را همراه با چای سرو کنید. نوش جان!