۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شربت لیموناد به روش کافه ای و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شربت لیموناد به روش کافه ای و طعمی بی نظیر

شربت لیموناد به عنوان یک نوشیدنی خنک و دلپذیر، از محبوبیت فراوانی در سطح جهانی برخوردار است. این نوشیدنی خوشمزه با طیف گسترده ای از طعم های متنوع قابل تهیه می باشد. در ادامه، با مراجعه به وبلاگ کدبانو می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت لیموناد را مشاهده نمایید. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا با دانش و مهارت کافی، این نوشیدنی دلپذیر را در خانه خود آماده سازید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
لیمو ترش۱۰ عدد

شربت لیموناد به روش کافه ای و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شربت لیموناد خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا پوست دو عدد لیمو ترش را جدا کرده و فقط قسمت سبز رنگ آن را رنده می کنیم. توجه داشته باشید که پوست سفید لیمو باعث تلخی شربت می شود.

مرحله 2

رنده پوست لیمو را درون کیسه دمنوش یا پارچه نازک قرار می دهیم تا درون شربت پخش نشود. سپس آب و شکر را در قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله 3

در ادامه، رنده پوست لیمو را به قابلمه اضافه کرده و با حرارت ملایم گرم می کنیم تا شکر کاملاً حل شود. پس از شروع جوشیدن، 5 دقیقه زمان می گیریم.

مرحله 4

پس از 5 دقیقه، قابلمه را از روی حرارت برداشته و شربت را از طریق توری یا پارچه تنظیف صاف می کنیم. سپس آب لیمو ترش ها را به طور کامل گرفته و صاف می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، شربت را کنار گذاشته و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود. پس از رسیدن به دمای محیط، شربت را در ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله 6

برای سرو، دو قاشق از شربت را در لیوان ریخته و در صورت تمایل، چند برگ نعنای تازه و چند قالب یخ اضافه می کنیم. سپس باقیمانده حجم لیوان را با آب گازدار پر کرده و هم می زنیم.