۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت قهوه ترک به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت قهوه ترک به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

قهوه ترک، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین انواع نوشیدنی‌های سنتی و با طعم دلپذیر کشور ترکیه است. این نوشیدنی با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و دارای دستورالعمل‌های متنوعی است. در ادامه، خوانندگان محترم می‌توانند با مطالعه آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قهوه ترک در وبلاگ کدبانو، با این نوشیدنی سنتی و اصیل آشنا شده و طرز تهیه آن را فرا بگیرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب۲ فنجان
شکر۲ قاشق چایخوری
پودر قهوه ترک۳ تا ۴ قاشق چایخوری

قهوه ترک به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه قهوه ترک خوشمزه، ابتدا آب در دمای محیط را با شکر و پودر قهوه ترک در قهوه جوش مخلوط می کنیم تا ذرات کاملاً در آب حل شوند.

مرحله 2

سپس، قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت 5 دقیقه بماند تا حباب های ریز روی قهوه ایجاد شود. اما مراقب باشید که قهوه به جوش نیاید، زیرا این باعث تلخی آن می شود.

مرحله 3

در مرحله بعد، قهوه جوش را از روی حرارت برداشته و فوم روی قهوه را به آرامی برداشته و به طور مساوی در فنجان ها تقسیم می کنیم. سپس، قهوه جوش را مجددا روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 4

اجازه می دهیم تا حباب های ریز دیگری روی قهوه ایجاد شود، اما همچنان نباید به جوش بیاید. در نهایت، قهوه جوش را از روی حرارت برداشته و قهوه را به آرامی از کنار فنجان درون آن می ریزیم تا فوم قهوه از بین نرود.

مرحله 5

در پایان، قهوه ترک را همراه با یک لیوان آب سرو می کنیم. برای بهترین طعم، قهوه ترک را پس از 30 ثانیه سرو کنید، زیرا اگر زمان بیشتری بگذرد، ذرات قهوه در ته فنجان ته نشین می شوند.