۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ترشی فلفل سبز تند و ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ترشی فلفل سبز تند و ساده با طعمی بی نظیر

ترشی فلفل سبز یکی از انواع ترشی های سنتی و دیرینه در فرهنگ غذایی ایران است. این ترشی معمولاً در کنار غذاهای سنتی مانند انواع کباب و آبگوشت سرو می‌شود و به طعم و طراوت این غذاها می‌افزاید. برای آشنایی با روش کامل و مرحله‌به‌مرحله تهیه ترشی فلفل سبز تند، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید. در این آموزش مفصل، جزئیات کامل مواد مورد نیاز و مراحل پخت این ترشی سنتی ارائه شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
فلفل سبز۱ کیلو گرم
سرکه۱ و نیم کیلو گرم
سیر۸ حبه
نمک۱ قاشق غذاخوری

ترشی فلفل سبز تند و ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ترشی فلفل سبز خوشمزه، ابتدا باید بسته به سلیقه، اگر بخواهیم ترشی فلفل تند نباشد، با نوک چاقو درون فلفل ها را شکاف کوچکی ایجاد کنیم. سپس آن ها را به مدت 3 روز درون آب نمک قرار دهیم. در طی این 3 روز، هر روز یک بار صبح و یک بار عصر آب نمک را تعویض کنیم تا تندی فلفل ها به طور کامل گرفته شود.

مرحله 2

در ادامه، فلفل ها را درون قابلمه مناسب ریخته و تا جایی آب اضافه کنیم که روی فلفل ها را بگیرد. قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه دهیم آب جوش بیاید. پس از جوشیدن آب، فلفل ها را درون آبکش ریخته و اجازه دهیم آب اضافی به طور کامل خارج شود.

مرحله 3

سپس فلفل ها را روی یک پارچه تمیز قرار داده و اجازه دهیم به مدت 24 ساعت در هوای آزاد خشک شوند. در این مرحله، پوست سیر را جدا کرده و سیر را همراه با فلفل ها درون قابلمه ریخته و سرکه را روی آن ها بریزیم. قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه دهیم به مدت 15 دقیقه بجوشد.

مرحله 4

پس از گذشت این زمان، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهیم به دمای محیط برسد. سپس محتویات را درون ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال قرار دهیم. در صورتی که بخواهیم ترشی فلفل تند باشد، کافی است فلفل ها را همراه با سیر درون قابلمه ریخته و سرکه را به آن اضافه کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه دهیم سرکه به مدت 15 دقیقه بجوشد تا فلفل ها نرم شوند.

مرحله 5

در نهایت، فلفل را همراه با سیر درون شیشه ریخته و به اندازه ای سرکه جوشیده شده اضافه کنیم که روی آن ها را بگیرد. درب ظرف را محکم بسته و درون یخچال قرار دهیم. این ترشی پس از 1 روز قابل استفاده است.