۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت خوراک جگر سفید ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خوراک جگر سفید ساده با طعمی بی نظیر

خوراک جگر سفید یکی از غذاهای سنتی و باستانی کشور ما محسوب می‌شود که در میان اقوام و مناطق مختلف ایران با دستورپخت‌های متنوعی تهیه و طبخ می‌گردد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار، علاوه بر طعم و مزه بی‌نظیر، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است و مصرف آن برای سلامت انسان مفید و مغذی به شمار می‌رود. در ادامه با پیروی از وبلاگ کدبانو، آموزش جامع و گام‌به‌گام نحوه تهیه این خوراک سنتی را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
جگر سفید۲۰۰ گرم
پیاز۴ عدد متوسط
غوره۱ پیمانه
سیب زمینی۴ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

خوراک جگر سفید ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خوراک جگر سفید خوشمزه، ابتدا جگر سفید را به صورت مکعبی خرد کرده و شسته، سپس در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. سپس یک عدد پیاز کامل را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، مقداری نمک و زردچوبه به قابلمه افزوده و به اندازه ای که جگر سفید را بپوشاند، آب اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده تا جگر کاملا پخته شود، سپس آبکشی می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، پیازهای باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله 4

زمانی که پیاز سرخ شد، جگر را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. سپس غوره را به همراه مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله 5

زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت و عطر آنها آزاد شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود. سپس درب تابه را بسته و اجازه می دهیم خوراک کاملا پخته و جا بیفتد.

مرحله 6

در همین حین، پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم تا گرم شود. سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله 7

زمانی که خوراک جا افتاد، آن را به همراه سیب زمینی سرخ کرده درون ظرف مورد نظر ریخته و به همراه سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان!