۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت جوجه کباب عربی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت جوجه کباب عربی مجلسی با طعمی بی نظیر

جوجه کباب عربی یکی از انواع کبابهای سنتی و محبوب در کشورهای عربی است که با طعمی لذیذ و چشمنواز عرضه میشود. این غذای خوشمزه با دستورپخت های متنوعی تهیه میگردد که هر یک ویژگیها و مزایای منحصربفرد خود را دارند. در این راستا، وبلاگ کدبانو آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب عربی را به نحو مفصل و دقیق ارائه خواهد کرد تا خوانندگان محترم بتوانند این غذای خوشمزه را در منزل با مهارت و دقت فراوان تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
جعفری۱٫۵ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۲ عدد
ماست چکیده۶ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱۰۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
 پودر سیر و پودر پاپریکابه مقدار کافی

جوجه کباب عربی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه جوجه کباب عربی خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس سیر را رنده کرده و همراه با زعفران به کاسه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. پیاز را به صورت حلقه ای برش زده و به همراه ماست، روغن زیتون و آرد به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پاپریکا را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد سینه مرغ برود. سپس کاسه را پوشانده و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت 2 تا 3 ساعت استراحت کنند.

مرحله 2

پس از این مدت، روغن زیتون را در تابه گرم کرده و سیر رنده شده را همراه با رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مخلوط رب گوجه فرنگی کاملا خنک شود. در این مرحله جعفری را شسته و به صورت درشت خرد کرده و فلفل دلمه ای را به صورت حلقه ای خرد کرده و به کاسه حاوی سینه مرغ اضافه می کنیم. زمانی که سس رب گوجه فرنگی خنک شد، آن را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد سینه مرغ برود. سپس کاسه را مجددا پوشانده و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 3

پس از این مدت، سینه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و به صورت یکدست به سیخ می کشیم. زغال ها را نیز به صورت یکدست روشن کرده و سیخ ها را روی منقل می چینیم. سپس اجازه می دهیم سینه های مرغ کاملا مغز پخت شوند. در این مرحله کره و زعفران را مخلوط کرده و با برس روی سینه ها مرغ می مالیم تا خشک نشوند. در نهایت جوجه کباب ها را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم.