۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت همبرگر مرغ به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت همبرگر مرغ به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

همبرگر مرغ یکی از انواع غذاهای سریع و لذیذی است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این غذای فست فودی از جمله محبوب‌ترین گزینه‌های میان‌وعده و وعده‌های غذایی سبک می‌باشد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این همبرگر خوشمزه را مشاهده خواهید کرد. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا با اتباع دقیق مراحل، یک همبرگر مرغ خانگی و با طعم عالی را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران و سینه مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی
قارچ۲۰۰ گرم
شیر۱ فنجان
پنیر پارمسان۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
نمک و فلفل قرمربه مقدار کافی

همبرگر مرغ به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه همبرگر مرغ خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا ران و سینه مرغ را به قطعات کوچک تر خرد کرده و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. سپس پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده کرده و صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن ها گرفته شود.

مرحله 2

پس از آن، پیاز و سیر رنده شده را به همراه پودر سوخاری، سس خردل و مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه کرده و با دست به خوبی ورز می دهیم تا مواد همبرگر ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 3

سپس یک تابه گریل روی حرارت ملایم گذاشته و درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. از مواد همبرگر به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و به شکل گرد فرم می دهیم و درون تابه گریل می چینیم.

مرحله 4

پس از آن، اجازه می دهیم یک طرف همبرگر کاملا سرخ و گریل شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ و گریل شود. در ادامه برای تهیه سس قارچ، قارچ ها را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله 5

سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم تا کاملا ذوب شود. قارچ ها را به تابه افزوده و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ ها کاملا سرخ شوند. در نهایت شیر را به همراه پنیر پارمزان و مقداری نمک و فلفل قرمز به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 6

در پایان، سس قارچ را روی نان همبرگر ریخته، یک قرص همبرگر روی نان قرار داده و به دلخواه با کاهو، پیاز، گوجه فرنگی و خیار شور روی آن می پوشانیم. سپس یک لایه دیگر نان همبرگر روی آن قرار داده و با سس دلخواه سرو می کنیم.