۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت چیز کیک لیمویی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت چیز کیک لیمویی مجلسی با طعم بسیار عالی

چیز کیک لیمویی یکی از انواع پرطرفدار و محبوب دسرهای بین المللی است که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد و رسپی های متنوع تهیه می‌گردد. این دسر خوشمزه و پرطرفدار، ترکیبی از طعم‌های لذیذ لیمو و کرم پنیری است که آن را به یکی از مطلوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع چیزکیک تبدیل کرده است. برای آشنایی با روش‌های کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک لیمویی، همراه وبلاگ کدبانو باشید تا با جزئیات کامل این دسر خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پنیر خامه ای۶۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
وانیل شکری۵ گرم
رنده پوست لیمو¼ قاشق غذاخوری
بیسکویت دایجستیو۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
مغز فندق یا مغز گردو۱ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ لیوان
آب۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
وانیل شکری۵ گرم

چیز کیک لیمویی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه چیز کیک لیمویی خوشمذه، ابتدا کره را روی حرارت بخار کتری ذوب می کنیم. سپس بیسکویت را همراه با مغز گردو در غذاساز پودر می کنیم. کره ذوب شده را به غذاساز اضافه کرده و به خمیر تبدیل می کنیم. مواد کراست را در قالب ریخته و فشرده می کنیم تا یکدست و منسجم شود. قالب را در یخچال قرار داده و استراحت می دهیم.

مرحله 2

در این زمان، کرم پنیری را آماده می کنیم. پنیر خامه ای و خامه را با همزن برقی مخلوط می کنیم. نشاسته ذرت را با آب حل کرده و به همراه آرد، وانیل، شکر و رنده پوست لیمو به کاسه اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را نیز به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

قالب را از یخچال خارج کرده و کرم پنیری را روی کراست می ریزیم. چیز کیک را در فر با ظرف آب جوش زیر آن می پزیم. در این زمان، سس لیمویی را آماده می کنیم. آب لیمو، نشاسته ذرت، شکر و وانیل را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم می پزیم تا غلیظ شود.

مرحله 4

پس از پخت چیز کیک، آن را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس سس لیمویی را روی آن می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت 12 ساعت استراحت کند.