۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت املت تن ماهی، شام فوری و بسیار لذیذ!

نکات و دستور پخت املت تن ماهی، شام فوری و بسیار لذیذ!

یکی از انواع غذاهای ساده، خوشمزه و لذیذ که به سادگی قابل تهیه است، املت تن ماهی می‌باشد. این غذای سریع و آسان می‌تواند به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای زمان‌هایی که فرصت کافی برای پخت غذاهای پیچیده‌تر را ندارید، مورد استفاده قرار گیرد. املت تن ماهی طرفداران زیادی در میان علاقه‌مندان به غذاهای خوشمزه و راحت دارد. در ادامه با وبلاگ آموزشی کدبانو همراه شوید تا با مراحل دقیق و گام به گام طرز تهیه این غذای محبوب آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تن ماهی۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری سر پر
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم
پودر سیربه مقدار لازم
پیاز متوسط۱ عدد
روغنبه مقدار لازم
گوجه فرنگی برای تزئینبه مقدار لازم
خیار شور برای تزئینبه مقدار لازم
نعناع و ریحان تازه برای تزئینبه مقدار لازم

املت تن ماهی، شام فوری و بسیار لذیذ!

مرحله 1

ابتدا پیاز را پوست بگیرید، بشورید، به شکل نگینی در اندازه‌های کوچک خرد کنید. سپس داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. بعد پیازها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

مرحله 2

بعد از این که پیازها سرخ شدند تن ماهی را در تابه بریزید، همراه با پیاز تفت دهید، خوب هم بزنید، همراه با پیازها آن‌ها را نرم کنید تا تن ماهی کاملا سرخ شود و عطر و طعم پیازها به خورد تن ماهی برود و بوی تند ماهی را بگیرد تا طعم آن بهتر شود.

مرحله 3

سپس مقداری نمک به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید، بعد با توجه به ذائقه خودتان مقداری زردچوبه، پودر سیر، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مواد اضافه کنید، هم بزنید کمی تفت دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها به خورد تن ماهی برود.

مرحله 4

بعد از آن مقداری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید کمی تفت دهید تا رنگ رب گوجه باز شود و بوی خامی آن گرفته شود بعد همه مواد را با هم روی حرارت ملایم تقریبا به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا عطر و طعم همه مواد با هم خوب مخلوط شود.

مرحله 5

سپس تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا تخم مرغ‌ها کاملاً پخته شوند، همه مواد باید با هم خوب مخلوط شوند بعد از پخت تخم مرغ‌ها، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید سپس املت تن ماهی را داخل ظرف مناسب بریزید.

مرحله 6

بعد از آن به دلخواه و با سلیقه خودتان گوجه فرنگی را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای خرد کنید، در یک ظرف مناسب بچینید، مقداری خیارشور را هم به شکل حلقه‌ای خرد کنید، در کنار گوجه‌ها بچینید بعد با چند برگ نعنا و ریحان تازه آن را تزئین کنید. در آخر املت تن ماهی را به عنوان یک غذای ساده و سریع همراه با نان تازه، انواع ترشی و مخلفات سرو کنید.

مرحله 7

طرز تهیه املت قارچ ساده کافی شاپی و با طعمی بی نظیرطرز تهیه املت مرغ ساده و فوری با طعمی بی نظیرطرز تهیه املت اسپانیایی مجلسی با طعمی بی نظیرطرز تهیه املت گوجه فرنگی ساده جنگلی با طعمی بی نظیر