۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ناگت مرغ ساده به روش بیرونی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ناگت مرغ ساده به روش بیرونی با طعمی بی نظیر

ناگت مرغ به عنوان یکی از انواع غذاهای آماده و حاضری بین المللی، از محبوبیت بسیار زیادی در میان مصرف کنندگان برخوردار است. این محصول غذایی به دلیل سرعت و سهولت در تهیه، مورد توجه ویژه افرادی قرار می گیرد که با محدودیت زمانی در آشپزی روبرو هستند. در ادامه، با پیروی از مراحل آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت مرغ ساده در وبلاگ کدبانو، می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل آماده نمایید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه و ران مرغ۱ کیلوگرم
پیاز۳ عدد
سیر۲ حبه
پنیر پیتزا۱ پیمانه
نان باگت۲ عدد
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
تخم مرغ۲ عدد بزرگ
شیر½ فنجان
آرد سفید۱ لیوان
پودر سوخاری۱ لیوان
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
آویشن و کاریهر کدام ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا و زنجبیلهر کدام ½ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

ناگت مرغ ساده به روش بیرونی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ناگت مرغ ساده و خوشمزه، ابتدا قسمت های خشک اطراف نان های باگت را جدا می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس شیر را به ظرف اضافه می کنیم تا نان ها خیس بخورند.

مرحله 2

در مرحله بعد، گوشت مرغ را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آن را در یک کاسه بزرگ می ریزیم. پیاز را رنده کرده و آب آن را گرفته و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 3

حالا سیر را رنده کرده و به همراه پودر تخم گشنیز، آویشن، کاری، پاپریکا و زنجبیل به کاسه اضافه می کنیم. خامه، پنیر پیتزا و نان های باگت خیس خورده را نیز به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 4

مواد درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت تمایل، برای عطر و طعم بهتر ناگت می توانیم کمی زعفران دم کرده نیز اضافه کنیم. سپس کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه ناگت استراحت کند.

مرحله 5

در همین حین، تخم مرغ ها را درون یک کاسه می ریزیم و با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت شان یکدست شود. آرد سفید و پودر سوخاری را نیز در دو کاسه جدا می ریزیم.

مرحله 6

پس از گذشت 2 ساعت، مایه ناگت را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم. به اندازه ای روغن سرخ کردنی به تابه اضافه می کنیم که ناگت ها در هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله 7

دستمان را کمی چرب می کنیم و به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه ناگت بر می داریم. با دست به آن به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم، سپس درون آرد سفید می اندازیم و به خوبی می غلطانیم.

مرحله 8

ناگت را از آرد خارج کرده و درون تخم مرغ می غلطانیم و در نهایت درون پودر سوخاری می اندازیم تا کاملا با یک لایه ضخیم از پودر سوخاری پوشش داده شود. سپس ناگت را درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

مرحله 9

توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید خیلی کم باشد تا ناگت ها مغز پخت شوند. به همین ترتیب تمام مایه ناگت را سرخ می کنیم.

مرحله 10

پس از اینکه دو سمت ناگت ها سرخ شد، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. این باعث می شود که ناگت ها حالت تردتری داشته باشند.

مرحله 11

در پایان ناگت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. اگر مایه ناگت بیش از یک وعده بود، آنرا به طور کامل سرخ کرده و روغن اضافی اش را می گیریم، سپس درون کیسه فریزر قرار داده و فریزر می کنیم.