۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ترشی انبه به روش بندری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ترشی انبه به روش بندری و با طعمی بی نظیر

ترشی انبه یکی از انواع محبوب و پرطرفدار ترشی های سنتی در مناطق جنوبی کشور ما محسوب می‌شود. این نوع ترشی که از میوه انبه تهیه می‌گردد، از محبوبیت چشمگیری در میان مردم این مناطق برخوردار است. در ادامه، با پیروی از آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه ترشی انبه در وبلاگ کدبانو، خواهید توانست این نوع ترشی خوشمزه و پرطرفدار را به طور دقیق و اصولی در منزل خود تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
انبه کال۱ کیلو گرم
سیر۱ بوته
فلفل سبز یا قرمز تند۵ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
سرکه۱ کیلو گرم
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی
سیاهدانهبه مقدار کافی
تخم گشنیز و زردچوبهبه مقدار کافی

ترشی انبه به روش بندری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ترشی انبه تند و خوشمزه، ابتدا انبه ها را می شوییم و سپس از وسط برش می زنیم تا هسته آن ها را خارج کنیم. پس از آن، انبه ها را بدون پوست کندن به صورت نواری خرد می کنیم.

مرحله 2

سپس، برش های انبه را در یک ظرف مناسب قرار داده و نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن ها اضافه می کنیم. این مخلوط را خوب هم می زنیم و به مدت 24 ساعت در آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله 3

پس از 24 ساعت، یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تخم گشنیز، فلفل سیاه و سیاه دانه را به آن اضافه می کنیم. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها گرفته شود.

مرحله 4

سپس، پوست سیر را جدا کرده و می شوییم. همچنین، فلفل تند را می شوییم و به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم. سیر و فلفل تند را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله 5

در ادامه، رب گوجه فرنگی را به مخلوط سیر و فلفل اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. سپس، سرکه را به قابلمه اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، آبلیمو و انبه را به مخلوط سس ترشی اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس، شکر را به آن اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم. زمانی که جوش آمد، کف روی سس را می گیریم.

مرحله 7

در نهایت، ترشی انبه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس، ترشی را در یک ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال قرار می دهیم. این ترشی پس از 3 روز آماده مصرف است. نوش جان!