۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت جیب تاجر به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت جیب تاجر به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

جیب تاجر یکی از انواع فینگر فودهای لذیذ و مجلسی است که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه تهیه می‌گردد. این غذای خوشمزه و جذاب، در رویدادهای رسمی و مهمانی‌های ویژه مورد استقبال قرار می‌گیرد. در ادامه، با پیروی از آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جیب تاجر در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این پیش غذای خوشمزه را در خانه آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خشک۲ قاشق غذاخوری
شیر۳ قاشق غذاخوری
جعفری تازه۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
پنیر ورقه ای گودابه مقدار کافی
نان تستبه تعداد کافی
پودر سوخاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پاپریکا، آویشن و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین، عصاره گوشت و پودر سیربه مقدار کافی

جیب تاجر به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای آماده سازی این غذای خوشمزه، ابتدا دو لایه نان تست را با استفاده از یک وردنه به هم می چسبانیم. سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه مناسب می ریزیم و به آن ها فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک، پاپریکا و شیر اضافه می کنیم. این مخلوط را با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ یکنواخت شود. در ادامه، نان تست ها را در این مخلوط تخم مرغ غلطانده و سپس در پودر سوخاری فرو می بریم تا کاملاً پوشیده شوند.

مرحله 2

پس از آن، نان های سوخاری را در روغن داغ سرخ می کنیم تا طلایی و خوش طعم شوند. در همین حال، فلفل دلمه ای، قارچ و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و جعفری را نیز خرد می کنیم. سپس در یک تابه، پیاز را در روغن تفت داده و گوشت را به آن اضافه می کنیم. ادویه های مختلف مانند نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، آویشن، زردچوبه، دارچین، عصاره گوشت و پودر سیر را به این مخلوط اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا طعم ادویه ها کاملاً جذب شود.

مرحله 3

در ادامه، فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب میان بافتی قارچ تبخیر شود. سپس گوجه فرنگی خشک، رب گوجه فرنگی و سس کچاپ را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم. در نهایت، جعفری و آب لیمو ترش را به مخلوط اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر جعفری به خورد مواد برود.

مرحله 4

پس از آماده شدن مواد میانی، نان های سوخاری را از وسط برش می زنیم و پنیر گودا را درون آن ها قرار می دهیم. سپس مقداری از مواد میانی را درون نان های تست ریخته و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.