۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر زعفرانی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت دسر زعفرانی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

دسر زعفرانی یکی از دسرهای سنتی و محبوب ایرانی است که قدمت طولانی در فرهنگ آشپزی کشور ما دارد. این دسر با طیف گسترده ای از دستور پخت ها و مواد اولیه متنوع تهیه می گردد. در ادامه، با پیروی از آموزش جامع و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر زعفرانی در وبلاگ کدبانو، مخاطبان می توانند به طور کامل با نحوه تهیه این دسر لذیذ و سنتی آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱ و نیم لیوان
خامه صبحانه۴ قاشق غذاخوری
شکر⅓ پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سرد½ فنجان
گلاب۵ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری

دسر زعفرانی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه دسر زعفرانی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا پودر ژلاتین را در یک کاسه مناسب می ریزیم و آب سرد را روی آن می افزاییم و مخلوط می کنیم. سپس کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین به طور کامل حل و شفاف شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، شیر، شکر و خامه صبحانه را در یک قابلمه مناسب ترکیب کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. مخلوط شیر را به طور مداوم هم می زنیم تا خامه در آن حل شود. پس از جوش آمدن مخلوط شیر، ژلاتین و زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم و حرارت را کم می کنیم.

مرحله 3

سپس مخلوط شیر را هم می زنیم تا رنگ زعفران در آن پخش شود و به مدت 2 تا 3 دقیقه روی حرارت نگه می داریم. در ادامه، گلاب و پودر هل را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 4

در نهایت، مایه دسر را از روی حرارت برداشته و در یک قالب مناسب می ریزیم. سپس آن را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا بسته شود. پس از این زمان، دسر زعفرانی را از یخچال خارج کرده و با خلال پسته و گل سرخ تزئین می کنیم. این دسر خوشمزه را می توانید در مجالس و مهمانی های خود سرو کنید.