۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مرغ و سبزیجات در فر مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مرغ و سبزیجات در فر مجلسی با طعمی بی نظیر

مرغ و سبزیجات بریان شده در فر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده در آشپزی ایرانی محسوب می شود. این غذا با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه و شیوه های متنوع طبخ قابل تهیه است. طرز تهیه کامل و مرحله به مرحله مرغ و سبزیجات بریان شده در فر در ادامه مقاله این وبلاگ به طور تفصیلی ارائه شده است. خوانندگان گرامی می توانند با مطالعه دقیق این آموزش، مهارت های آشپزی خود را در این زمینه توسعه بخشند و این غذای خوشمزه را در منزل با موفقیت تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران مرغ۸۰۰ گرم
ماست۲ قاشق غذاخوری سرپر
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری سرپر
روغن مایع½ استکان
سیب زمینی۴ عدد کوچک
فلفل چیلی یا فلفل دلمه ای۱ عدد
فلفل تند۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
فلفل قرمز، پولبیبر و پودر سیراز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
پودر آویشن۲ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

مرغ و سبزیجات در فر مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه مرغ و سبزیجات در فر خوشمزه، ابتدا سس را آماده می کنیم. برای این منظور، ماست را با رب گوجه فرنگی، روغن مایع، پودر آویشن، پودر فلفل قرمز، پولبیبر و نمک در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

سپس، پودر سیر را به همراه فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس ترکیب و یکدست شود. در ادامه، روی ران های مرغ را با یک چاقوی تیز برش های عمیقی ایجاد کرده و درون کاسه می چینیم.

مرحله 3

حالا، کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم ران های مرغ به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا طعم مواد را جذب کنند. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت ران های مرغ، فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله 4

سپس، پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به همراه پیاز، فلفل تند و فلفل دلمه ای به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه، ران های مرغ را درون یک ظرف مخصوص فر مثل پیرکس می چینیم.

مرحله 5

در صورت باقی ماندن سس مرغ، سبزیجات خرد شده را به آن آغشته کرده و به صورت پخش روی ران های مرغ می ریزیم. سپس، ظرف را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم ران ها به مدت ۶۰ تا ۷۰ دقیقه درون فر بپزند.

مرحله 6

پس از گذشت این زمان، در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی ران های مرغ کاملا طلایی و خوشرنگ شوند. در نهایت، ران های مرغ و سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به دلخواه با نان یا پلو سرو می کنیم.