۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی شاه پسند مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی شاه پسند مجلسی با طعمی بی نظیر

شیرینی شاه پسند یکی از انواع شیرینی های مرسوم و محبوب در میان اقشار مختلف جامعه است که به دلیل طعم بی نظیر و ظاهر جذاب خود، برای پذیرایی در مجالس و مناسبت های گوناگون بسیار مناسب و مطلوب به شمار می رود. این شیرینی لذیذ و خوش طعم، از ترکیب مواد اولیه با کیفیت و با رعایت دقیق نکات آموزشی و فنون تهیه، قابلیت تهیه در منازل را نیز دارا می باشد. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شاه پسند در وبلاگ کدبانو، می توانید این شیرینی خوشمزه و جذاب را در منزل خود نیز آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۱۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
پودر هل½ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن صاف قنادی۱۰۰ گرم

شیرینی شاه پسند مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی شاه پسند خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا زرده تخم مرغ را با روغن مایع و پودر هل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس پودر قند را الک کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم.

مرحله 2

زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ سفید رنگ شد، مواد خشک را دو بار الک کرده و به آرامی به کاسه اضافه می کنیم. سپس با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. خمیر به دست آمده را دو بار چرخ می کنیم.

مرحله 3

خمیر را درون یک کیسه فریزر گذاشته و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 4

درون سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و با روغن مایع کمی چرب می کنیم. سپس از خمیر به اندازه گردوی درشت جدا کرده و با فاصله از هم درون سینی می چینیم. سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله 5

شیرینی ها را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر می گذاریم تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله 6

پس از خنک شدن، شیرینی ها را با شکلات بنماری شده آغشته کرده و روی آنها را به دلخواه با شکلات چیپسی، پودر پسته، گل سرخ و پودر نارگیل تزیین می کنیم. سپس همراه با چای سرو می کنیم. نوش جان