۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی کشمشی بدون فر و کاغذ روغنی با طعم بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی کشمشی بدون فر و کاغذ روغنی با طعم بی نظیر

شیرینی کشمشی بدون فر یکی از روش های تهیه این شیرینی لذیذ و ساده است که برای افرادی که دسترسی به فر ندارند بسیار مناسب می باشد. این روش پخت، امکان تهیه این شیرینی خوشمزه را بدون نیاز به استفاده از فر فراهم می کند. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می توانید آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۲ عدد
پودر شکر۱ لیوان
آرد۱۵۰ گرم
کشمش۱۵۰ گرم
پودر هل یا وانیلنوک قاشق چایخوری
مخلوط روغن جامد و روغن صاف۱۵۰ گرم

شیرینی کشمشی بدون فر و کاغذ روغنی با طعم بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی کشمشی بدون فر، ابتدا یک قابلمه بزرگ را با شعله پخش کن روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. سپس یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم تا حرارت موجود در قابلمه خارج نشود.

مرحله 2

در مرحله بعد، پودر شکر را به همراه روغن و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی یا دستی به خوبی ترکیب می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود. سپس تخم مرغ ها را یک به یک به کاسه اضافه می کنیم و هر تخم مرغ را یک دقیقه با مواد درون کاسه مخلوط می کنیم تا به خوبی یکدست شوند.

مرحله 3

در ادامه، آرد را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک می کرده و مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد، کشمش های پلویی را اضافه می کنیم و در حدی مخلوط می کنیم که کشمش ها به صورت یکدست درون مایه کیک پخش شوند.

مرحله 4

سپس یک سینی مناسب را با کره چرب می کنیم و کمی آرد روی سینی می پاشیم. در ادامه سینی را بر می گردانیم تا آردهای اضافی از سینی بریزند، سپس مایه شیرینی را درون قیف می ریزیم و روی سینی پایپ می کنیم. در صورت نبود قیف، مایه شیرینی را با قاشق روی سینی می ریزیم.

مرحله 5

در مرحله بعد، مقداری پودر قند روی شیرینی ها می پاشیم، سپس دم کنی را بر می داریم و سینی را درون قابلمه قرار می دهیم. دم کنی را روی قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزند.

مرحله 6

پس از گذشت ۱۰ دقیقه، دم کنی را از روی قابلمه بر می داریم و صبر می کنیم تا اطراف شیرینی ها طلایی شود، سپس سینی را از درون قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها ختک شود. در نهایت شیرینی ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم.