۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد عدس به روش ساده و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سالاد عدس به روش ساده و با طعمی بی نظیر

سالاد عدس یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین سالادهای بین‌المللی است که با ترکیبات و دستورالعمل‌های گوناگونی تهیه می‌شود. این سالاد غذایی سبک، مغذی و مقوی است که در فرهنگ‌های مختلف به صور متنوعی ارائه می‌گردد. در ادامه، با همراهی این وبلاگ، آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه این سالاد محبوب را مشاهده خواهید نمود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
عدس۱ پیمانه
خیار۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
پنیر فتا½ پیمانه
پیاز قرمز۱ عدد
نعنا و جعفری۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد عدس به روش ساده و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سالاد عدس به روش ساده، ابتدا عدس را می شوییم و سپس درون یک کاسه حاوی آب قرار می دهیم. اجازه می دهیم عدس به مدت ۲ ساعت در آب بماند تا خیس بخورد. پس از آن، عدس را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی خارج شود.

مرحله 2

سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و عدس را به آن اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم عدس درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در این مرحله، نعنا و جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس روی تخته گوشت قرار داده و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، خیار و گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پوست پیاز را جدا کرده، می شوییم و همانند گوجه فرنگی به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. همچنین پنیر فتا را به صورت مکعبی همسان خرد می کنیم.

مرحله 4

سپس در یک کاسه مناسب، خیار، گوجه فرنگی، سبزی معطر، پنیر فتا و پیاز را با هم ترکیب می کنیم. در ادامه، مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله 5

زمانی که عدس کاملا پخته و نرم شد، آن را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی خارج شود و سپس کاملا خنک شود. سپس عدس را به مخلوط سالاد اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 6

در نهایت، برای تهیه سس سالاد، روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. سس را به سالاد اضافه کرده و هم می زنیم. نوش جان!