۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد کارتوفل به روش آلمانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سالاد کارتوفل به روش آلمانی و با طعمی بی نظیر

سالاد کارتوفل یکی از انواع سالادهای معروف و پرطرفدار در آلمان محسوب می شود که با استفاده از دستورالعمل ها و مواد اولیه متنوعی تهیه می گردد. این سالاد خوشمزه و پرطرفدار دارای انواع مختلفی است که هر کدام با توجه به مواد و روش های خاص خود تهیه می شوند. در ادامه با مطالعه آموزش گام به گام طرز تهیه سالاد کارتوفل در وبلاگ کدبانو می توانید طرز تهیه کامل و مرحله به مرحله این سالاد خوشمزه را فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سوسیس آلمانی۳ عدد
سیب زمینی درشت۲ عدد
کنسرو ذرت½ پیمانه
جعفری۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۱ ساقه
خیار شور۳ عدد
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد کارتوفل به روش آلمانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سالاد سیب زمینی ساده، ابتدا سیب زمینی ها را شسته و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. سپس به اندازه کافی آب اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به مدت 45 دقیقه بپزند و مغز آن ها نرم شود.

مرحله 2

در این حین، کاور سوسیس را جدا کرده و به صورت تکه های درشت خرد می کنیم. سپس در یک تابه با اندکی روغن، سوسیس ها را تفت داده تا کاملاً سرخ شوند. همچنین خیارشور را نیز به صورت تکه های ریز خرد می کنیم.

مرحله 3

جعفری را نیز شسته و خشک کرده، سپس ریز خرد می کنیم. پیازچه را نیز به صورت ریز خرد می کنیم. پس از خنک شدن سیب زمینی ها، پوست آن ها را کامل جدا کرده و به صورت تکه های درشت خرد می کنیم.

مرحله 4

در یک ظرف مناسب، سیب زمینی ها را همراه با سوسیس، خیارشور، پیازچه و جعفری مخلوط می کنیم. برای تهیه سس سالاد، مایونز و ماست را در یک کاسه مخلوط کرده و سپس سس خردل و آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم. نمک و فلفل سیاه نیز به سس اضافه شده و به خوبی مخلوط می شود.

مرحله 5

در نهایت، سس را روی سالاد ریخته و به آرامی مخلوط می کنیم. سپس ظرف را با سلفون پوشانده و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از این زمان، سالاد آماده سرو است.