۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک کارپاتکا به روش لهستانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک کارپاتکا به روش لهستانی و با طعمی بی نظیر

کیک کارپاتکا، که یکی از محبوب ترین انواع کیک های سنتی کشور لهستان محسوب می شود، دارای بافتی بسیار نرم و لطیف است. این شیرینی لذیذ با ترکیب مواد اولیه با کیفیت و فرایند پخت مناسب، طعم و ظاهری فوق العاده به دست می آورد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک محبوب لهستانی ارائه خواهد شد تا خوانندگان بتوانند این شیرینی خوشمزه را به طور دقیق و حرفه ای در منزل خود تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب۱۰۰ گرم
کره۴۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
آرد۷۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۶۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته ذرت۲۵ گرم
شیر۳۰۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
کره۱۰۰ گرم

کیک کارپاتکا به روش لهستانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک کارپاتکا لذیذ، ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس آب، نمک و کره را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب جوش آید و کره کاملاً ذوب شود.

مرحله 2

در این مرحله، آرد را درون الک ریخته و چند بار الک می کنیم. زمانی که آب جوش آمد، آرد را یکباره به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود. سپس خمیر را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله 3

پس از آن، تخم مرغ ها را یکی یکی به خمیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملاً ترکیب شوند. سپس خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده و در سه قالب روغنی قرار می دهیم، سپس سطح آنها را صاف می کنیم.

مرحله 4

قالب ها را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه می گذاریم تا کیک ها کاملاً پخته شوند. در این زمان، برای تهیه مواد فیلینگ، کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم نرم شود.

مرحله 5

سپس تخم مرغ و شکر را در قابلمه ای مناسب مخلوط کرده و نشاسته ذرت و شیر را به آن اضافه می کنیم. مواد را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. در پایان، وانیل را به آن اضافه کرده و از روی حرارت برمی داریم.

مرحله 6

زمانی که مایه فیلینگ کاملاً خنک شد، کره نرم شده را با همزن به خوبی هم می زنیم تا رنگ آن روشن و یکدست شود. پس از خنک شدن کیک ها، آنها را از قالب ها خارج کرده و یک لایه از کیک را در قالب قرار می دهیم. سپس مقداری از مایه فیلینگ را روی آن می ریزیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا سه لایه کیک روی هم قرار بگیرند.

مرحله 7

در نهایت، کیک را با پودر قند تزیین می کنیم. این کیک کارپاتکا خوشمزه و سرو کردن آن لذت بخش خواهد بود.