۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پلو گوشت عربی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پلو گوشت عربی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

پلو گوشت عربی یکی از غذاهای سنتی و بسیار محبوب در میان کشورهای عربی محسوب می‌شود. این غذای خوشمزه و پر طرفدار از ترکیب برنج، گوشت، ادویه‌جات و سبزیجات مختلف تشکیل شده است که طعم و بوی بی‌نظیری دارد. آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه این غذای سنتی در ادامه مطلب ارائه خواهد شد تا خوانندگان عزیز بتوانند با دنبال کردن این دستورالعمل، پلو گوشت عربی لذیذی را در منزل آماده نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
نخود۱ پیمانه
زرشک۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ عدد بزرگ
دانه هل۲ عدد
دانه فلفل سیاهبه مقدار کافی
میخکبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی
پودر پاپریکا و ادویه گوشتبه مقدار کافی
پودر هل و پودر فلفل سیاهبه مقدار کافی

پلو گوشت عربی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پلو گوشت عربی خوشمزه، ابتدا نخود را شسته و در آب خیس می کنیم تا نفخ آن کاهش یابد. پس از 6 تا 12 ساعت، نخود را شسته و در قابلمه آب می ریزیم و می پزیم تا کاملاً پخته شود.

مرحله 2

سپس، 2 عدد پیاز را خلالی و نازک خرد کرده و در قابلمه ای با روغن مایع می ریزیم. گوشت ها را روی پیاز می چینیم و با حرارت کم به مدت 1 ساعت می پزیم تا کاملاً پخته شوند.

مرحله 3

پس از آن، زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، ادویه گوشت و نمک را به قابلمه اضافه کرده و به مدت 1 ساعت دیگر می پزیم تا گوشت نرم و پخته شود.

مرحله 4

در همین حین، برنج را شسته و با مقداری نمک در قابلمه می ریزیم. آب به اندازه دو بند انگشت روی برنج اضافه کرده و با حرارت زیاد می پزیم. سپس، چوب دارچین، هل، فلفل سیاه و میخک را به برنج اضافه کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب اضافی تبخیر شود.

مرحله 5

در ادامه، درب قابلمه را بسته و برنج را به مدت 45 دقیقه دم می کشیم. در این زمان، پیاز های باقی مانده را خلالی و نازک خرد کرده و در تابه ای با روغن مایع تفت می دهیم.

مرحله 6

سپس، نخود پخته شده را به همراه پاپریکا، ادویه گوشت، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا طعم ها با هم ترکیب شوند.

مرحله 7

در نهایت، مقداری از برنج را برای تزیین با زعفران و زرشک کنار گذاشته و مابقی را در ظرف مورد نظر می ریزیم. روی برنج، مخلوط نخود و گوشت پخته شده را قرار داده و با برنج زعفرانی و زرشک تزیین می کنیم. پلو گوشت عربی را به دلخواه با ترشی سرو می کنیم.