۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ترشی کلم قرمز ساده رستورانی با طعم بی نظیر

نکات و دستور پخت ترشی کلم قرمز ساده رستورانی با طعم بی نظیر

ترشی کلم قرمز یکی از انواع چاشنی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار در میان مردم ایران است. این محصول با استفاده از روش های متنوعی در سراسر کشور تهیه می‌شود و طعم و مزه منحصر به فردی دارد. در ادامه، با مراجعه به این سایت آموزشی، می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی را مشاهده نمایید. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا با دانش و مهارت کافی، این چاشنی لذیذ را در منزل خود آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کلم قرمز۱ عدد متوسط
نمک۲ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
لیمو ترش۱ عدد
سرکه قرمز۱ لیوان
فلفل قرمز (اختیاری)۱ عدد
سیاه دانه (اختیاری)۱ قاشق چایخوری

ترشی کلم قرمز ساده رستورانی با طعم بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی، ابتدا برگ های کلم قرمز را از هم جدا می کنیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. سپس آنها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود و برگ ها خشک شوند.

مرحله 2

پس از خشک شدن برگ ها، آنها را به صورت نوارهای نازک خرد می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. سپس آب لیمو ترش را صاف کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، سرکه، نمک و شکر را به قابلمه اضافه می کنیم. اگر مایل باشیم، می توانیم برای طعم بهتر، فلفل قرمز و سیاه دانه را نیز به قابلمه اضافه کنیم.

مرحله 4

مواد درون قابلمه را به خوبی ترکیب می کنیم و به مدت یک ساعت کنار می گذاریم. در روش سنتی، این ترشی نیاز به دو هفته زمان برای آماده شدن دارد.

مرحله 5

در روش سنتی، مواد را داخل یک شیشه تمیز و خشک ریخته و درب آن را محکم می بندیم. سپس شیشه را در یک مکان خشک و خنک (یا یخچال) به مدت دو هفته قرار می دهیم تا ترشی آماده مصرف شود.

مرحله 6

در روش رستورانی، پس از یک ساعت، قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سرکه به نقطه جوش برسد. سپس ۵ دقیقه زمان می دهیم تا مواد ترشی درون سرکه بپزند. توجه داشته باشید که بیش از ۵ دقیقه جوشاندن ممکن است باعث نرم شدن ترشی شود.

مرحله 7

پس از خنک شدن مواد ترشی، آنها را درون یک ظرف شیشه ای مناسب ریخته و در یخچال قرار می دهیم. ترشی ما پس از ۲ روز آماده مصرف است.