۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک بستنی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک بستنی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

کیک بستنی به عنوان یکی از انواع محبوب و فراگیر دسرهای بین المللی شناخته می‌شود که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این دسر خوشمزه و جذاب ترکیبی از طعم لذیذ کیک و بستنی است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و فرآیند پخت و آماده سازی مناسب، به یک نوشیدنی و پذیرایی دلچسب تبدیل می‌گردد. در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید تا راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بستنی را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد۱٫۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
موز۱ عدد
بستنی۳۰۰ گرم

کیک بستنی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک بستنی خوشمزه، ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود. پس از آن، شکر و وانیل را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کشدار شود. سپس شیر و روغن را به ترتیب به کاسه می افزاییم و مواد را در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله 2

در ادامه، آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و طی دو مرحله به کاسه می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس درون قالب لوف را با مقداری اسپری روغن مایع چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم. قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوییم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک کاملا از بین بروند.

مرحله 3

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می‌ کنیم. اگر مایه کیک به سیخ چوبی و خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است.

مرحله 4

سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا کیک خنک شده را از قالب به آرامی جدا می کنیم. در ادامه قسمت گنبدی شکل کیک را با چاقو جدا کرده و درون کیک را کمی خالی می کنیم. سپس بستنی که کمی شل شده است را درون کیک می ریزیم. یک عدد موز را روی بستنی گذاشته و روی آنرا با بستنی می پوشانیم.

مرحله 5

در نهایت، قسمت برش خورده کیک را روی آن گذاشته و با پلاستیک فریزر کیک را می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی کاملا سفت شود. بهتر است قبل از سرو ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. نوش جان!