۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کراکت مرغ به روش فرانسوی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کراکت مرغ به روش فرانسوی با طعمی بی نظیر

کراکت مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و پر طرفدار در سطح بین المللی است که به دو روش متفاوت اما هر دو به لحاظ طعم و مزه بسیار خوشمزه تهیه و پخت می شود. این غذا به صورت ساده و یا سرخ شده در روغن تهیه می گردد. در ادامه با پیروی از مراحل و دستورالعمل های کامل و دقیق آموزش طرز تهیه کراکت مرغ با وبلاگ کدبانو همراه باشید تا کدبانو بتوانید این غذای خوشمزه را به طور کامل و به بهترین شکل ممکن آماده و سرو نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۴۰۰ گرم
برنج۱ لیوان
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۵ قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبهبه مقدار کافی

کراکت مرغ به روش فرانسوی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کراکت مرغ خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. سپس، قطعات مرغ را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ می کنیم. این فرایند را دوبار تکرار می کنیم تا مرغ به صورت کاملا چرخ شده درآید.

مرحله 2

پس از آن، برنج را شسته و در قابلمه ای نیمه پر از آب جوش می ریزیم. برنج را به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش می پزیم تا نرم و گیر شود. سپس برنج نیم پز را آبکشی کرده و کنار می گذاریم.

مرحله 3

در این مرحله، پیاز را پوست کنده، شسته و با رنده ریز رنده می کنیم. آب اضافی پیاز را گرفته و آن را به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله 4

سپس، برنج آبکشی شده را به مرغ چرخ شده اضافه کرده و با تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه مخلوط می کنیم. در ادامه، آرد و پودر سوخاری را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 5

مواد کراکت را خوب مخلوط کرده و در یخچال به مدت 40 دقیقه استراحت می دهیم. در صورت نیاز، می توان به مخلوط آرد اضافه کرد.

مرحله 6

پس از استراحت، مواد کراکت را از یخچال خارج کرده و در تابه ای با روغن داغ سرخ می کنیم. هنگامی که یک طرف کراکت ها سرخ شد، آن ها را برگردانده تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله 7

در نهایت، کراکت های سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. سپس، کراکت ها را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.