۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ژله فالوده به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ژله فالوده به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

ژله فالوده یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار در سطح بین المللی می باشد که با استفاده از دستور پخت های متنوع و متفاوتی تهیه و آماده سازی می گردد. برای آشنایی کامل و دقیق با مراحل مختلف و گام به گام طرز تهیه این دسر لذیذ و خوشمزه، لطفاً به ادامه مطلب در وبوبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ژله بلوبری۲ بسته
ژله آلوورا۲ بسته
رشته فالوده۵۰۰ گرم
رنگ خوراکی آبی۲  قطره

ژله فالوده به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه یک ژله فالوده خوشمذاق، ابتدا ژله‌های بلوبری و آلوورا را در چهار کاسه جداگانه می‌ریزیم و به هر کاسه یک لیوان آب جوش اضافه می‌کنیم. سپس ژله‌ها را به خوبی هم می‌زنیم تا ذرات ژله حل شوند.

مرحله 2

زمانی که ذرات ژله حل شدند، به هر کاسه نصف لیوان آب سرد اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. سپس رنگ خوراکی آبی را با مقداری آب جوش مخلوط کرده و به دو کاسه ژله بلوبری و یکی از کاسه‌های ژله آلوورا اضافه می‌کنیم.

مرحله 3

حال ژله‌ها را مخلوط می‌کنیم تا سه رنگ آبی متفاوت داشته باشیم. سپس قالب مورد نظر را انتخاب کرده و ژله آلوورا را در آن می‌ریزیم و رشته‌های فالوده را به صورت پخش روی آن می‌ریزیم.

مرحله 4

توجه داشته باشید که رشته‌های فالوده باید بدون طعم و ساده باشند. سپس قالب را به مدت 30 تا 40 دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا ژله نیم‌بند شود. پس از این زمان، قالب را از یخچال خارج می‌کنیم.

مرحله 5

سپس به همین ترتیب لایه‌های آبی را از کمرنگ به پررنگ ادامه می‌دهیم تا مواد تمام شوند و پس از هر لایه اجازه می‌دهیم ژله به مدت 30 دقیقه در یخچال نیم‌بند شود. پس از اتمام لایه‌ها، قالب را به مدت 6 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله 6

در نهایت اجازه می‌دهیم ژله کاملاً ببندد. سپس قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف ژله را با لبه‌های چاقو از قالب جدا می‌کنیم و ژله را در ظرف مورد نظر برمی‌گردانیم. لذت ببرید!