۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت چیز کیک هلو به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت چیز کیک هلو به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

چیز کیک هلو یکی از انواع دسرهای معروف و محبوب در سراسر جهان است که با استفاده از رسپی‌های متنوع و خلاقانه تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه و لذیذ از ترکیب پنیر کرم، شیر، تخم مرغ، شکر و میوه هلو تشکیل شده است. برای آشنایی کامل با مراحل مرحله به مرحله تهیه چیز کیک هلو می‌توانید به وبلاگ کدبانو مراجعه کرده و راهنمای تصویری و جامعی را مشاهده نمایید. این آموزش گام به گام به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید این دسر خوشمزه را به شکل حرفه‌ای و با ظاهری جذاب در منزل یا محل کار خود تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بیسکوییت بتی پور۲ بسته
کره۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر ویلی یا ماسکارپونه۱۵۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۴ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
هلو۴ عدد
ژله هلو۲ بسته

چیز کیک هلو به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه چیزکیک هلو خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا بیسکویت پتی بور را در غذاساز خرد و به خوبی مخلوط می کنیم تا به صورت پودر درآید. سپس این پودر را با کره ذوب شده در یک ظرف مناسب ترکیب می کنیم و به خوبی هم می زنیم.

مرحله 2

حال این مخلوط را در قالب کمربندی که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، ریخته و به خوبی فشرده می کنیم تا منسجم شود. سپس قالب را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست سفت شود.

مرحله 3

در مرحله بعد، خامه صبحانه را همراه با پودر قند در یک ظرف جداگانه با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کمی فرم بگیرد. سپس پنیر ویلی را به این مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله 4

زمانی که خامه و پنیر یکدست شد، خامه قنادی را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس اجازه می دهیم این مخلوط فیلینگ پنیری به دمای محیط برسد و پودر ژلاتین را با شیر سرد ترکیب می کنیم.

مرحله 5

وقتی ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کرد، آن را روی بخار آب گرم قرار داده تا کاملا شفاف شود. سپس اجازه می دهیم سرد شود و به مخلوط فیلینگ پنیری اضافه می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله، پوست هلوها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس این قطعات هلو را به مخلوط فیلینگ پنیری اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. حال این مخلوط را در قالب ریخته و به صورت یکدست و صاف می کنیم.

مرحله 7

در ادامه، اسلایس های هلو را به دلخواه روی فیلینگ پنیری قرار داده و قالب را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا لایه پنیری سفت شود. سپس ژله هلو را با آب جوش ترکیب کرده و زمانی که ذرات ژله کاملا حل شدند، آن را روی لایه پنیری می ریزیم. قالب را دوباره به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ژله بسته شود.

مرحله 8

نوش جان!