۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سس کچاپ ساده به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سس کچاپ ساده به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

سس کچاپ یکی از انواع سس های پرمصرف و محبوب در سطح جهان محسوب می شود که به همراه طیف گسترده ای از غذاها و خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سس دارای طعمی منحصر به فرد و شناخته شده بوده و کاربردهای متنوعی در آشپزی و سرو انواع غذاها دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس کچاپ ساده به صورت تفصیلی ارائه خواهد شد تا مخاطبان گرامی بتوانند با نحوه تهیه این سس آشنا شده و آن را به راحتی در منزل یا محل کار خود تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوجه فرنگی۱ کیلوگرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق غذاخوری
پودر پیاز۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید⅔ لیوان
نمک۱ قاشق مرباخوری
فلفل سفید½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری

سس کچاپ ساده به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سس کچاپ خانگی لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا گوجه فرنگی ها را به دقت می شوییم و سپس آنها را به صورت قطعات کوچک خرد می کنیم. سپس این قطعات را در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله 2

در این مرحله، درب قابلمه را می گذاریم تا گوجه ها با آب خود به طور کامل بپزند و نرم شوند. پس از اینکه گوجه ها کاملاً له شدند، آنها را در یک صافی می ریزیم تا پوست و تخمه های آنها جدا شود.

مرحله 3

سپس گوجه فرنگی صاف شده را دوباره در یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه، شکر، پودر سیر، پودر پیاز، نشاسته ذرت، سرکه سفید، نمک، فلفل سفید و فلفل قرمز را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

قابلمه را روی حرارت مالیم قرار داده و هر چند لحظه یک بار سس را مخلوط می کنیم تا به غلظت مناسب برسد. توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید ملایم باشد تا نشاسته ذرت به طور کامل بپزد.

مرحله 5

پس از اینکه سس به غلظت مناسب رسید، طعم آن را چشیده و به مقدار دلخواه نمک و فلفل اضافه می کنیم. اگر بخواهیم طعم سس کچاپ در پایان پخت کمی تندتر باشد، می توانیم مقدار فلفل قرمز را دو برابر کنیم.

مرحله 6

در نهایت، پس از اینکه سس به طور کامل آماده شد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته تا سس خنک شود. سپس سس کچاپ را در یک ظرف درب دار ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.